رئیس سازمان شیلات مطرح کرد؛

دستیابی به خودکفایی در پرورش ماهی در قفس

خون میرزایی گفت: در پرورش ماهی در قفس با همت متخصصان داخلی به خودکفایی رسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در مراسم روز جهانی دریانوردی با بیان این‌که ما به همه مالکان شناور‌ها و کشتی‌ها و خانواده شیلات کشور روز جهانی دریانوردی را تبریک می‌گوییم گفت: در آب‌های حاکمیتی و فراسرزمینی کشور، مردم و دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی ارگان‌های دریایی در حوزه ایجاد امنیت در بخش صیادی شیلات فعالیت و همکاری بسیار زیادی با سازمان شیلات داشته‌اند.

او با بیان این‌که ما در بخش صیادی جهان، رتبه بیست و ششم را کسب کرده ایم گفت: رتبه دوم از نظر ناوگان دریایی و صیادی و رتبه نخست را هم در بخش ناوگان صیادی کسب کرده ایم.

رئیس سازمان شیلات ادامه داد: ۱۴۷هزار صیاد در این بخش به خدمت‌رسانی مشغول هستند و تکالیف و برنامه‌ها هم مطابق با هدف‌گذاری که صورت‌گرفته انجام می‌شود.

خون میرزایی با بیان این‌که در سال گذشته تکلیف کلی ما تامین یک میلیون و سیصد و هفتاد و سه هزار تن شیلات بوده که از این میزان ما توانستیم یک میلیون و دویست و هفتاد هزار تن را محقق کنیم گفت:در این زمینه بخشی از حوزه‌ها مربوط به پرورش ماهی در قفس بود که متاسفانه در این بخش جا مانده‌ایم.

خون میرزایی توضیح داد: جا ماندن ما در این بخش هم به دلیل آن بود که در این حوزه از تکنولوژی‌های اروپایی استفاده می‌کنیم و به دلیل مشکلات ارزی که در این حوزه ایجاد شد نتوانسیم به اهداف مورد نظر  دست پیدا کنیم.

او تاکید کرد: ما توانستیم با بومی سازی در این حوزه تمامی تکنولوژی‌های مورد نیاز این بخش را به دست بیاوریم و توانستیم در این بخش نود و پنج درصد خودکفا شویم و عقب‌ماندگی را را جبران کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: در حوزه صید و صیادی باید بیش‌از ششصد هزار تن تولید می‌کردیم، اما ما بیش از صد و هشت هزار تن مازاد تولید داشته ایم و توانستیم فعالیت پرورش ماهی در قفس را گسترش دهیم.

او با بیان این‌که برنامه امسال ما مطابق هدف‌گذاری‌های صورت‌گرفته یک میلیون و پانصد و یازده هزار تن بوده که با هماهنگی در بخش‌های مختلف امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

او گفت: در مذاکرات طبق برنامه  یک میلیون و۳۷۳ هزار تن باید تولید می‌کردیم و تلاش ما آن است که به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۴ برسانیم.

خون میرزایی بیان کرد:ما باید در توسعه حوزه آبزی پروری بتوانیم فعالیت کنیم و فشار زیادی به ذخایر وارد نکنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرورش ماهی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار