نخست وزیر ژاپن: با روسیه معاهده صلح امضا می‌کنیم

نخست وزیر جدید ژاپن گفت قصد دارد در معاهده‌ای با روسیه مسئله حاکمیت بر جزایر کوریل را حل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، فومیو کیشیدا، نخست وزیر جدید ژاپن اعلام کرد: جزایر کوریل جنوبی از مناطق تحت حاکمیت کشور ما هستند.

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت: «حاکمیت کشور ما مناطق شمالی (جزایر کوریل ) را در بر می‌گیرد. ما باید این مسئله را حل کنیم و آن را به نسل‌های بعدی واگذار نکنیم. دولت قصد دارد با روسیه معاهده صلح امضا کند و مسئله حاکمیت این جزایر را حل کند.»

وزارت خارجه روسیه بار‌ها اعلام کرده که حاکمیت روسیه بر این سرزمین‌ها در حقوق بین الملل تثبیت شده است و نمی‌تواند مورد اعتراض قرار گیرد.

پیشتر، وزرای امور خارجه ژاپن و روسیه در نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک توافق کردند به عنوان راهی برای توسعه بیشتر روابط دو جانبه، گفتگو‌های بیشتری انجام دهند.

کاتسونوبو کاتو، سخنگوی کابینه ژاپن گفت: دیدار بین توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن و سرگئی لاوروف، همتای روس وی نخستین نشست بین دو طرف در حدود ۲۰ ماه گذشته و همزمان با شیوع همه گیری کرونا بوده است. به گفته وی، این نشست ۳۰ دقیقه طول کشید.

کاتو در یک کنفرانس خبری افزود: این دو مقام ارشد در این نشست درباره موضوعاتی مانند امضای یک توافقنامه صلح، فعالیت‌های اقتصادی مشترک در چهار جزیره شمالی، مبادلات و فعالیت‌های تجاری در چهار جزیره شمالی، تبادلات بشردوستانه، اقتصاد، امنیت و دیگر موضوعات مرتبط با روابط دو جانبه و اوضاع بین المللی گفتگو کردند.

او افزود: برای بهره گیری از فرصت‌های مختلف و ادامه بحث برای ارتقای روابط ژاپن و روسیه در آینده به یک نتیجه مشترک رسیده ایم.

اوایل سپتامبر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی شرق اعلام کرد مسکو یک تخفیف مالیاتی ۱۰ ساله بی سابقه برای تجارت در جزایر کوریل جنوبی در نظر می‌گیرد. ژاپن این جزایر را به عنوان سرزمین‌های شمالی خود در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
بابا نصف نصفش کنین بره پی کارش دیگه
آخرین اخبار