برای کنترل آفات در مزارع برنج و ذرت انجام شد

توزیع ۴۶۰ هزار زنبور براکون در اراضی آزادشهر

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر از توزیع ۴۶۰ هزار زنبور براکون در اراضی این شهرستان برای کنترل آفات در مزارع برنج و ذرت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسین ممشلی مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت: مبارزه شیمیایی به شیوه هوایی زمینی علیه بیماری‌ها و علف‌های هرز در سطح ده هزار و ۲۲۰هکتار گندم و چهار هزار و ۲۶۰هکتار کلزا صورت گرفته است.

ممشلی گفت: ردیابی و مبارزه با ملخ‌های پلی‌سارکوس و شکم‌بادمجانی از اوایل فروردین‌ماه تا پایان خردادماه در سطح چهار هزار و ۳۰۰هکتار و مبارزه شیمیایی با آن در سطح ۴۵۵هکتار انجام شد.

او افزود: شناسایی آفات و نصب تله‌های فرمونی و جلب کننده حشرات با همکاری کلینیک‌های گیاهپزشکی شهرستان و تحت نظر واحد حفظ نباتات مدیریت در سطح ۵۳۶هکتار از مزارع ذرت، برنج، سویا و پنبه انجام شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۴۳ درصدی را نشان می دهد. 

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت: برای کنترل این آفات  ۴۶۰هزار عدد زنبور براکون و ۲۷۰گرم زنبور تریکوگراما در مزارع توزیع شده است.

ممشلی اضافه کرد: تعیین تراکم جمعیت جوندگان (موش) در سطح مزارع و باغات در سطح ۴۳۰هکتار با افزایش ۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و برآورد و تهیه و توزیع سموم موردنیاز به صورت رایگان بین کشاورزان و باغداران، از دیگر اقدامات واحد حفظ نباتات بوده است.

او گفت: ۴۱ مورد بازدید و نظارت بر ۱۴ فروشندگی مجاز سموم شهرستان توسط اکیپ بازرسی در شش ماهه ابتدای سال صورت گرفته و در آن، دفاتر فروش و ثبت اطلاعات کشاورز و صدور فاکتور رعایت نرخ فروش و عدم فروش سموم با ظروف تغییر شکل یافته، دارای نشتی، فاقد برچسب و یا سموم تاریخ مصرف گذشته و قاچاق و حضور مستمر مسئول فنی انجام گرفته است.

 

انتهای پیام/ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.