آموزش و پرورش دستگاهی موثر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره نقش موثر آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه بر لزوم تعامل مستمر پلیس استان با آموزش و پرورش برای کاهش جرائم و ارتقاء امنیت عمومی تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرهنگ مرتضی جوکار جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان  در جلسه تعاملی با مدیران آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه تعامل پلیس و آموزش و پرورش منجر به ارتقاء امنیت عمومی خواهد شد، اظهار داشت: این دستگاه مهم که وظیفه تربیت آینده سازان کشور را بر عهده دارد می‌تواند بازوی قدرتمند پلیس در نهادینه شدن قوانین و مقررات در جامعه باشد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش دستگاهی موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است افزود: نقش تربیتی معلمان، تاثیر ارزنده‌ای در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نسل جوان و نوجوان داشته و آنان در کنار دروس آموزشی می‌توانند با طرح مباحث غیر درسی و آموزش مهارت‌های زندگی، در تربیت آینده سازان متعهد و قانونمند جامعه تلاش کنند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه پلیس با رویکرد‌های اجتماع محور خود در تلاش است فرهنگ قانون مداری و احترام به حقوق دیگران را در جامعه نهادینه کند، بیان داشت: بستر مدرسه بهترین محیط برای شکل دادن شخصیت دانش آموزان قانون‌پذیر و تحقق بخشیدن این هدف مهم پلیس است.

وی با اشاره به اولویت آسیب‌های اجتماعی در بین نسل جوان جامعه بیان داشت: سوء مصرف موادمخدر، آسیب‌های فضای مجازی و نزاع و درگیری از جمله آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده نوجوانان و جوانان هستند که باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری از این آسیب‌ها گام بردارند و به طور قطع نقش پلیس و آموزش و پرورش در پیشگیری از این آسیب‌ها بسیار پررنگ‌تر است.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: تعامل نیروی انتظامی با آموزش و پرورش بسیار با اهمیت است زیرا بخش کثیری از جمعیت کشور را دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل می‌دهند و بی تردید تعامل این دو نهاد ارتقاء دهنده انضباط اجتماعی در جامعه خواهد شد.
سرهنگ جوکار با اشاره به شرایط کنونی جامعه در مبارزه با بیماری کرونا و آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی افزود: تولید امنیت در جامعه و آموزش و تربیت شهروندان سالم از وظایف نهاد‌های فرهنگی است و حفظ و برقراری آن از وظایف نیروی انتظامی است.

آموزش و پرورش در تولید امنیت در کنار پلیس است

در ادامه رخشانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با تقدیر از اقدامات پلیس در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و تامین نظم و امنیت جامعه، گفت: آموزش و پرورش از دیرباز در زمینه آموزش و آگاهی بخشی عمومی با نیروی انتظامی همکاری داشته است و این روند همچنان با قوت ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تمام ابعاد شخصیتی دانش آموزان پرداخته شده است و در حال حاضر تربیت در مدرسه فقط به صورت انتقال دانش اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار