وزیر کشور:

توطئه‌های دشمن با درایت ملت ایران خنثی می شود

وحیدی گفت: ملت ایران باشعارهای اصلی انقلاب به مقابله با توطئه های دشمنان پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احمد وحیدی وزیرکشور عصر امروز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه استانداران زنجان بااشاره به اینکه زنجان از ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی بسیاری برخوردار است و می تواند در بسیاری از موارد به عنوان یک الگو وارد عمل شود، گفت:نقش واسطه‌ای استان زنجان در اتصال تهران و قزوین و استان‌های شمالغرب تا مرز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

او زنجان را مهد شور حسینی دانست و افزود: این استان دارای مردمی شریف، دلاور و سلحشور است که باید همه در خدمت آن‌ها باشیم و تلاش کنیم تا مطالبات آن‌ها را پاسخ دهیم.

وحیدی به انتخابات أخیر ریاست جمهوری در ایران اشاره کرد و گفت: مردم همیشه در صحنه ما با درایت و هوشیاری کامل فردی را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب کرده اند که اتکا به پروردگار و  ائمه معصومین  را در پیش گرفته  است.

او بابیان اینکه ملت ایران هیچ  نیازی به غرب ندارند، افزود: اقداماتی که امروزه در کشور انجام می شود قابل مقایسه با دوران قبل انقلاب نیست.

وزیر کشور  گفت: مردم با حضور خود پای صندوق های رأی به جهانیان ثابت کردند که جنگ نرم و اقتصادی دشمن این بار هم موثر نبود و بدخواهان نظام اسلامی که از ابتدای انقلاب تاکنون به انحاء مختلف قصد تخریب نظام را داشته اند بازهم شکست خوردند.

او بااشاره به اینکه ملت ایران باشعارهای اصلی انقلاب به مقابله با توطئه های دشمنان پرداختند، گفت: در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و جنگ از میانه فراتر رفته و به نزدیکی های قله رسیده است.

وحیدی بابیان اینکه دولت سیزدهم بااراده الهی و توجه ائمه و خواست ملت شهید پرور در جایگاه خدمتگزاری قرار گرفته است، افزود: باید نشان دهیم که این بارهم می توانیم همچون سنوات گذشته بر دشمن پیروز شویم.

او بااشاره به اینکه اراده جنگجویی و حق طلبی  بایستی در جای جای ایران اسلامی تجلی یابد، گفت: استان زنجان باپیشینه و ارزش های پر طمطراقی که دارد به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی باید نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب و ناکام کردن دشمنان این مرز و بوم به خوبی ایفا کند.

وحیدی به رشادت ها و دستاوردهای دانشمند هسته ای ایران شهید مجید شهریاری اشاره کرد و افرود: این شهید والامقام و نخبه علمی ایران چه ارزشهایی را حامل و واجب بود و چه ارزش هایی تولید کرد.

زنجان با اشاره به تحرکات مرزی کشور، گفت: در این خصوص گزارشی مبنی بر وجود تحرکات خاصی در مرز‌ها به دستمان نرسیده است.

او در پاسخ به وضعیت مهاجران افغانی و ورود آن‌ها از مرز‌های ایران به داخل کشور، افزود: در اینکه ما از مهاجران افغان پذیرایی خواهیم کرد، شکی نیست، اما انتظار داریم با توجه به محدودیت امکانات، از ورود به مرز‌های ایران اجتناب کنند.

وحیدی با تأکید بر اینکه اولویت ما ماندگاری مهاجران افغان در سرزمین خودشان است، ادامه داد: به طور طبیعی از مهاجران افغان به مرز‌ها کشور پذیرا یی خواهیم کرد، اما تلاش میکنیم تا این مهاجران به دلیل محدود بودن امکانات به سرزمین خود بازگردند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه زمینه بازگشت مهاجران افغان به سرزمین خود توسط نیروی انتظامی و مسئولان در استانداری‌ها فراهم میشود، گفت: در خصوص اینکه تا به امروز چه تعداد مهاجر افغان وارد کشور شده است، آمار دقیقی در دست نیست.

او در ادامه با تقدیر و تشکر از زحمات بی شائبه حقیقی استاندار سابق زنجان، محسن افشارچی را به عنوان استاندار زنجان در دولت سیزدهم معرفی کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.