تجلیل از دانش آموزان ورزشی با شرایط خاص در کرمان

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی از دانش آموزان ورزشی با شرایط خاص به مناسبت هفته پارالمپیک در مدرسه مریم کرمان تجلیل شد.

عباس صفوی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  به وجود ۱۲۰ مدرسه استثنایی در استان کرمان اشاره کردو گفت: قریب ۴ هزار دانش آموز با نیاز ویژه و خاص، همچنین حدود ۳ هزار نفر به صورت تلفیقی با داشتن آسیب محدود در مدارس عادی با پشتیبانی آموزش وپرورش استثنایی تحصیل می‌کنند.

او افزود: از ۱۷ تا ۲۴ مهر ماه به عنوان هفته پارالمپیک نامگذاری شده است که به همین منظور امروز طی آیینی با حضور تعدادی از مسئولان استانداری، سپاه ثارالله، بهزیستی، آموزش وپرورش از دانش آموزان ورزشکار با نیاز‌های ویژه (جسمی وحرکتی) که توانسته اند جایگاه‌های قهرمانی را از آن خود کنند، تجلیل شد.

صفوی تصریح کرد: در این آیین از ۶ دانش آموز در رشته شطرنج نابینایان، بوچیا و گوی رانی که توانسته بودند در سنوات قبل، حائز رتبه شوند، تجلیل شد.

او بیان کرد: امروز در آغاز مراسم، استعداد یابی با کمک هیئت‌های ورزشی حاضر در جمع، به منطور برنامه ریزی برای کسب مدال در مسابقات استانی و کشوری انجام شد که از این پس این هیئت‌ها با حضور در مدارس استثنایی، بچه‌های مستعد در رشته‌های ورزشی را شناسایی و تحت آموزش‌های بیشتر قرار خواهند داد.

صفوی با بیان اینکه معلولیت دلیل بر نتوانستن نیست، گفت: خیلی وقت‌ها ممکن است دانش آموزی با وجود داشتن معلولیت کوچکی توانمندی‌های ویژه و منحصر به فردی داشته باشد که شناسایی و پرورش آنان نه تنها انگیزه‌ای برایش می‌شود؛ بلکه الگویی برای سایر دانش آموزان هم خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان افزود: در این مراسم، مسابقات نمادین شطرنج نابینایان، ورزش‌های بوچیا و گوی رانی برای دانش آموزان تدارک دیده شده بود و در پایان به بیش از ۴۰ دانش آموز در رشته‌های مختلف جوایزی اهدا شد.

صفوی با اعلام اینکه بوچیا نوعی ورزش مختص به معلولان جسمی و حرکتی شدید است که با تعدادی توپ با روشی خاص انجام می‌شود، به درخشش این دانش آموزان اشاره کرد و بیان داشت: در تیم ملی گلبال ۲ دانش آموز دختر، در رشته دومیدانی دونده دو ۴۰۰ متر و در پرتاب نیزه مربی جهانی داریم.

او افزود: آموزش و پرورش استثنایی ورزشکاری را تربیت کرد که توانسته در پارالمپیک توکیو مدال طلا را کسب کند و همچنین در تیم بوچیا دانش آموزی با نیاز خاص که عضو تیم ملی است و براساس توانمندی‌های خاص خود توانسته افتخار آفرینی کند.

صفوی بیان داشت: برای آینده در نظر است، تعدادی سالن ورزشی ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس سطح استان تاسیس شود که تاکنون مجوز ۸ سالن را گرفته ایم و پیش بینی می‌شود تا ۲ سال آینده احداث شوند.

او ابراز امیدواری کرد، با انجام این کار‌ها ورزش که ارمغان آور سلامتی است، در بین مدارس استثنایی توسعه یابد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.