حرکت چین به سمت تصاحب بازار EV دنیا

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین شرکت‌های EV را تشویق به ادغام کرد تا قدرت این کشور برای تصاحب بازار‌های جهانی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اتوکار، همانطور که دولت چین اعلام کرد ادغام تولیدکنندگان وسایل نقلیه برقی (EV) در حال انجام است، اما هیچ کس نمی‌تواند تعداد تولید کنندگان EV در چین را اعلام کند. برآورد‌ها نشان می‌دهد ۳۰۰ تولیدکننده در این کشور هستند اما سرعت و مقیاس سرمایه گذاری آنقدر زیاد بوده که رقم دقیق مشخص نیست.

ماه گذشته، شیائو یاکینگ، وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین گفت: "ما در حال حاضر تعداد زیادی شرکت الکتریکی در بازار داریم. ما ادغام و تجدید ساختار در بخش EV را تشویق می‌کنیم. "

البته قیمت سهام ۱۰ تولیدکننده برتر EV در این کشور به دنبال این اظهارات دچار تزلزل شد.

خودروی EV

اما آیا آن‌ها می‌توانند موفق شوند؟ برای رسیدن به پاسخ کافی است فقط پیشرفت نشان‌های تجاری چینی در بحث خودروسازی را در دهه گذشته در نظر بگیرید. بررسی این بازار نشان می‌دهد که چگونه بازار می‌تواند به سرعت گردش کند و چگونه خریداران می‌توانند به راحتی تحت تأثیر ساخته‌های داخلی قرار گیرند. این سود حاصل از فروش بازار داخلی است که جاه طلبی‌های بین المللی را تحریک می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار