در اهواز معمولا قشر مرفه جامعه میوه‌ خریداری می‌کنند

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار اهواز گفت: خرید میوه در اهواز نسبت به پارسال ۷۰ درصد کاهش یافته که همان را هم معمولا قشر مرفه جامعه خریداری می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا جمالی‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار اهواز در خصوص وضعیت میوه در اهواز، گفت: در حال حاضر برای میوه‌ها در بین ۲ فصل تابستان و پاییز قرار داریم؛ میوه‌های تابستانی در بازار به اتمام رسیده‌اند و موجودی میوه فقط به صورت سردخانه‌ای است و میوه‌های پاییزه و زمستانه نیز به وفور و با کیفیت مطلوب در بازار وجود ندارد.

او افزود: میوه‌های تابستانه به دلیل سردخانه‌ای بودن و دپو شدن‌شان، قیمت‌های بسیار بالایی دارند و متاسفانه در دست دلالان قرار دارند؛ زمانی که قیمت میوه کاهش می‌یابد، این افراد میوه را در بازار توریع نمی‌کنند و بالعکس.

جمالی پور با اشاره به میزان خرید میوه از سوی مردم، گفت: قیمت میوه در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۹ بسیار مناسب بود و در سال ۹۹ موج گرانی در میوه به وجود آمد. امسال نیز خرید میوه از طرف مردم در مقایسه با پارسال با کاهش ۷۰ درصدی مواجه شده است و معمولا میوه‌ها را به علت بالا بودن قیمت، قشر مرفه جامعه خریداری می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: قیمت میوه در بازار بسیار بالا است و تمامی اقشار جامعه توان خرید میوه را ندارند. فروشندگان میوه مجاز به استفاده از ۳۰ تا ۳۵ درصد سود از فروش میوه هستند، اما به ناچار سود کمتری را برای فروش میوه در نظر می‌گیرند تا میوه روی دستشان نماند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار اهواز با بیان اینکه قیمت میوه در اهواز بسیار گران است، گفت: قیمت میوه در اهواز نسبت به تمام شهر‌های ایران گرانتر و این گرانی واقعا سرسام آور است؛ دلالان و مافیا بر بازار میوه چنبره زده‌اند و این بازار را تصاحب کرده‌اند.

وی گفت: اگر چه قیمت‌های اعلام شده صرفا برای میوه‌های ممتاز هستند، اما این قیمت‌ها بدون در نظر گرفتن سود فروشنده میوه و هزینه حمل و نقل آن است که بسیار بالا است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.