اسکان موقت برای ساکنان مناطق زلزله زده اندیکا

زبیدی مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: اسکان موقت یکی از اولویت‌های گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی در مناطق زلزله زده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ پاسدار یونس زبیدی مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: گروه‌های جهادی در حال سازماندهی به مردم زلزله زده هستند و امید است در روز‌های آینده شاهد افزایش خدمات و برطرف شدن نیازمندی‌های اساسی روستاییان باشیم.

او بیان داشت: روستاییان ولایت‌مدار و انقلابی اندیکا با وجود آسیب فراوان از روحیه بالایی برای همکاری با گروه‌های جهادی برخوردار هستند و بی شک ما نیز قدردان محبت‌های آن‌ها خواهیم بود و تا آخرین روز رفع مشکلات در منطقه حضور خواهیم داشت.

سرهنگ زبیدی افزود: مردم روستا‌های اندیکا، همپای نیرو‌های جهادی در زمینه امدادرسانی به منازل آسیب دیده در میدان هستند که امید می‌رود با همکاری این مردم صبور و دستگاه‌های متولی مشکلات به زودی برطرف شود و رفع مشکلات معیشتی و اسکان موقت یکی از اولویت‌های گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی در مناطق زلزله زده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان  ادامه داد: مخزن‌های نفتی، مخازن ثابت آب، پتو، موکت، مواد غذایی خشکبار و ایرانیت برای ایجاد فضای نگهداری دام از ضرورت‌های اولیه روستاییان و عشایر آسیب دیده که دعوت می‌کنیم از مساجد و خیران و گروه‌های جهادی استان محل‌های جمع آوری کمک‌های مردمی را دایر و برای ارسال به این مناطق همکاری کنند.

این مقام مسئول گفت: باتوجه به سخت گذر بودن روستا‌های اندیکا، امر خدمت رسانی تا اندازه زیادی دشوار است و حجم خسارت‌ها نیز هنوز به صورت کامل مشخص نشده است.

او ادامه داد: مراحل اسکان موقت تدارک دیده شده بین یک تا ۲ ماه است و پس از آن باید برای اسکان دایمی زلزله زدگان تمهیداتی اندیشیده شود که در این زمینه جلسات متعددی از سوی سپاه، بنیاد مسکن و ستاد مدیریت بحران درحال برگزاری بوده و امید است بتوانیم الگوی مناسبی برای اسکان عشایر این منطقه در نظر بگیریم؛ برخی از اهالی روستا‌ها باتوجه به شرایط زندگی در این مناطق، نیازمند اسکان موقت و برخی دیگر نیز اسکان ثابت نیاز دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.