بازدید کودکان سقزی از بنا‌های تاریخی شهر

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سقز از بازدید جمعی از کودکان این شهر با همراهی مربی‌ها و اولیای آن‌ها از بنا‌های تاریخی این شهر به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، صلاح نصراللهی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سقز گفت: در  بازدید جمعی از کودکان ضمن معرفی کامل بنا‌های تاریخی شهر سقز با سابقه فرهنگی و تاریخی شهرستان و استان کردستان نیز آشنا شدند.

او ضمن تاکید بر اهمیت آشنا شدن کودکان با مقوله میراث‌فرهنگی اظهار کرد: شناخت کودکان از داشته‌های فرهنگی و تاریخی شهرستانی که در آن زندگی می‌کنند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف حفاظتی این اداره در زمینه مواریث‌فرهنگی بوده و بهترین راه برای انتقال آن به نسل‌های بعدی است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سقز در ادامه عنوان کرد: امیدواریم سیستم آموزشی شهرستان برای نهادینه کردن شناخت آحاد جامعه از میراث‌فرهنگی و اهمیت حفاظت و نگهداری داشته‌های فرهنگی و انتقال آن به نسل‌های آینده، بیشتر به موضوع معرفی تاریخ و فرهنگ جامعه به دانش‌آموزان از طریق برگزاری برنامه‌های بازدید از بنا‌های تاریخی، اهمیت دهد.

نصراللهی گفت:اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سقز آماده هر گونه همکاری در این راستا با آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی و تربیتی شهرستان است.

در پایان این بازدید به منظور ترغیب و تشویق کودکان به بازدید و حفاظت از آثار تاریخی، بسته‌های فرهنگی به کودکان، اولیاء و مربیان حاضر اهداء شد.

انتهای پپام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.