آمادگی دو وزارتخانه بزرگ برای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه

وزیر نیرو از آمادگی دو وزارتخانه برای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه آئین امضای تفاهم‌نامه بین وزارت‌ صمت و نیرو برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن گفت: مجوز برخی از پروژه‌ها برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در همین یک ماه صادر شده است.

محرابیان اضافه کرد: این تفاهم نامه برای تامین برق بخش صنعت امضا می‌شود و تا سال ۱۴۰۳ برق صنایع به صورت پایدار قرار می گیرد. در حال حاضر از کل انرژی مصرفی ۳۷ درصد برای صنایع است که با امضای این تفاهم نامه تامین برق صنایع انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول وزارت نیرو در این تفاهم‌نامه متعهد شده حداکثر ظرف مدت دو هفته طرح کلی اتصال به شبکه نیروگاه‌های جدید را به سرمایه‌گذاران اعلام کند. در صورت نیاز به تکمیل مطالعه اتصال به شبکه توسط سرمایه‌گذاران، وزارت نیرو نسبت به بررسی و تایید مطالعات ظرف مدت دو هفته از زمان دریافت مستندات اقدام می‌کند.

او افزود: تمامی مجوزهای مورد نیاز احداث نیروگاه اعم از محیط زیست، آب، اتصال به شبکه سوخت و غیره توسط وزارت نیرو و با همکاری وزارت صمت و سرمایه‌گذاران در زمان حداکثر دو ماه اخذ می‌شود.

وزیر نیرو در پایان گفت: وزارت نیرو نسبت به اخذ مصوبه تخصیص سوخت این نیروگاه‌ها مطابق با تعرفه سوخت نیروگاهی از کمیته سوخت وزارت نفت طی مدت یک ماه اقدام می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار