۳۳۱ واحد مسکونی در شهرستان رستم به بهره برداری رسید

با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن رستم بهره برداری از ۳۳۱ واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خسرو کشتگر مدیر بنیاد مسکن شهرستان رستم با برشمردن خدمات بنیاد مسکن دراین شهرستان بیان داشت: این طرح‌های بهسازی مسکن روستایی با ۲۷۸ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال اعتبارات و تسهیلات به بهره برداری رسید.

او اضافه کرد: ترویج الگو‌های منتخب و برجسته معماری روستایی به لحاظ فرم وجنبه‌های زیبا شناختی سیمای روستا و ترویج فرهنگ بیمه و ایجاد زمینه‌های لازم جهت تحت پوشش قراردادن واحد‌های احداثی مسکن روستایی از جمله اهداف این طرح است.

کشتگر با بیان اینکه بنیاد مسکن خدمات ارزشمندی دراین شهرستان در جهت توسعه روستایی ارائه داده است، افزود: صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی، مقاوم سازی روستایی، بهسازی بافت‌های فرسوده، توجه به توسعه گردشگری روستایی، تملک اراضی و واگذاری قطعات زمین به متقاضیان در روستا‌ها، اعطای تسهیلات بلا عوض و تسهیلات بازسازی واحد‌های خسارت دیده و توسعه معابر از جمله کارکرد‌های بنیاد مسکن دراین شهرستان بوده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان رستم در ادامه بیان داشت: در سالی که گذشت بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی با تهیه و اجرا‌ی طرح هادی، تملک و واگذاری زمین روستایی، صدور اسناد مالکیت روستایی و شهر‌های زیر ۲۵۰۰۰ نفر و در حوزه بازسازی با بازسازی و بهسازی مناطق حادثه دیده و اعطای تسهیلات مقاوم سازی حوادث و تعمیرات و همچنین در حوزه شهری با تامین مسکن با شرایط مشارکتی به تعداد ۵ واحد در شهر مصیری فعالیت‌هایی داشته است.

کشتگر ادامه داد: متقاضیان ساکن در روستا‌هایی که در سنوات قبل، کمتراز تسهیلات مسکن روستایی استفاده نموده و دارای بافت آسیب پذیر هستند، متقاضیان ساکن در روستا‌های واقع در مناطق سانحه‌خیز، متقاضیان ساکن در مناطق مشمول که دارای واحد مسکونی فرسوده یا کم دوام و غیرمقاوم بوده و قصد تخریب و نوسازی واحد مسکونی خود را دارند، و متقاضیانی که قصد مهاجرت از شهر به روستا داشته و اقدام به احداث مسکن در روستا می¬نمایند از تسهیلات کم بهره بهسازی مسکن روستایی بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
عید سال ۹۰ از شهرتون رد شدیم خیلی خونگرم بودین اسم شهرتون همیشه تو ذهنمه
آخرین اخبار