مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مطرح کرد:

کشف بیش از ۲۰۰ مورد تخلف زیست محیطی در خراسان شمالی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در شش ماهه ابتدای امسال ۲۶۴ تخلف زیست محیطی در خراسان شمالی کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی اله پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت:در شش ماهه نخست سال علاوه بر موارد ذکر شده ۷۴ اخطاریه زیست محیطی نیز صادر شده است.

  اله پور افزود:  ۳۱۱ متخلف دستگیر شدند و همچنین ۳۰ قبضه سلاح غیرمجاز و یا سلاح شکاری مجاز کشف و ضبط شد.


بیشتر بخوانید


گفتنی است  از جمله تخلفات زیست محیطی صورت گرفته طی یک سال گذشته می‌توان به کشف ۲۰ فقره شکار غیرمجاز مربوط به چهارپایان، ۱۱ فقره زنده گیری غیرمجاز پرندگان، ۱۰ فقره مربوط به شکار غیرمجاز پرندگان، ۱۰ مورد مربوط به زنده گیری حیوانات وحشی، ۳ فقره تخلف صید غیر مجاز آبزیان و ۵ مورد نیز مربوط به نگهداری و خرید و فروش حیات وحش بوده است.

اله پور اظهار کرد: علاوه بر این،  ۴۲ مورد آلودگی زیست محیطی و ۲۰۸ مورد تعلیف غیر مجاز دام کشف و به مراجع قضایی معرفی شدند

او گفت: در شش ماهه نخست امسال با توجه به خشکسالی شدید، حدود ۱۰ هکتار از مناطق تحت مدیریت در ۴ مورد دچار آتش سوزی شده که با حضور به موقع محیط بانان و نیرو‌های مردمی مهار گردید. وی با بیان اینکه پس از چند سال، در سالجاری حضور یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش میاندشت مشاهده و مستند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: خرید حقوق عرفی ۷۱۷ واحد دامی در قالب ۸ پروانه چرای دام در منطقه میاندشت از جمله اقداماتی است که این اداره کل در جهت امنیت منطقه میاندشت برای زیست گونه با ارزش یوزپلنگ انجام داده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.