ترویج فرهنگ وقف عاملی مهم در برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان فراشبند گفت: وقف یکی از سنت‌های خداوند است که باید زمینه ترویج این فرهنگ برای برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه نهادینه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حبیب وحدت رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان فراشبند بیان کرد:  ترویج فرهنگ وقف عاملی مهم در برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه به ویژه نیازمندان و جوانان و مشکلات جامعه به شمار می‌رود و همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت قشرهای مختلف مردم در این خصوص ضروری است.

او با اشاره به وقف پنج مورد در مدت یکسال اخیر در شهرستان فراشبند تصریح کرد: شهر فراشبند ۲۰ بقعه متبرکه  دارد که شاخص ترین آن ها امامزاده سید شجاع الدین حسن معروف به آقام شهید، امامزاده سید محمد خوشاب، امامزاده سید نظام الدین نوجین و امامزاده شهسوار غیب در دژگاه است.

وحدت ادامه داد: از تعداد ۲۰ بقعه شهرستان ۱۹ مورد امامزاده و یک مورد معروف به پنج پیر از عالمان بوده و دارای ۴۰ موقوفه ثبت شده، ۵۷ مسجد و ۳۰ حسینیه، مهدیه و زینبیه است.

 رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان فراشبند افزود: موقوفات اغلب به صورت غیر متصرفی از سوی متولیان وقف اداره می‌شود که بیشترین نیات وقف در فراشبند روضه خوانی و تعزیه داری حضرت اباعبدااله الحسین (ع) است.

او اضافه کرد: بقعه شاخص شهرستان فراشبند امامزاده سید شجاع الدین حسن معروف به آقام شهید از نوادگان امام موسی کاظم (ع) که سالانه قریب به یک میلیون نفر زائر دارد که بیشتر زائرین در ایام نوروز به این امامزاده مشرف می‌شوند که امکانات این امامزاده شامل سکوهای نشیمن، آبشار مصنوعی، درختان سایه دار، سرویس بهداشتی و حمام است.

وحدت شاخص ترین و قدیمی ترین موقوفه شهرستان فراشبند را موقوفه باغ نخلی حاج محمدعلی ابن محمد حسین فراشبندی برشمرد و اظهار کرد: این موقوفه شامل یک باغ نخلی بوده که در سال ۱۳۰۸ شمسی وقف شده و نیات آن شامل روضه خوانی، تعزیه داری سید الشهدا، کمک به نیازمندان و  کمک به حرم امامزاده جعفر فراشبند است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فراشبند گفت: سند اموالی که واقفان اهدا می‌کنند به نام همان واقف صادر می‌شود و اداره اوقاف دخالتی ندارد و تنها تولیت آن ها را برعهده دارد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار