افتتاح ۲ طرح هوشمند سازی پلیس گیلان

طرح‌های هوشمند سازی پلیس به صورت ارتباط تصویری در مقر فرماندهی انتظامی گیلان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین محمد پور، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در هفته نیروی انتظامی، طرح تحقیق غیر حضوری و تصویری متهمان با مقام قضایی را از مقر پلیس در دادسرا‌ها و دادگاه‌ها افتتاح کردیم.

او افزود: طرح دیگری که با حضور زارع پور، وزیر ارتباطات واطلاعات کشور و همچنین اشجری، فرماندهی ناجا افتتاح شد، افتتاح اپلیکیشن پلیس من بود که نیروی انتظامی می‌تواند از طریق فضای مجازی به مردم خدمات رسانی کند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان گفت: مردم می‌توانند در حوزه پلیس راهور، آگاهی، پلیس پیشگیری و گذر نامه از طریق فضای مجازی و به صورت اینترنتی خدمات دریافت کنند.

حسین محمد پور با تاکید بر اهمیت طرح تحقیق غیر حضوری متهمان در مراجع قضایی و مقر پلیس، افزود: خدمات درون سازمانی، برون سازمانی و خدماتی که به مردم ارائه می‌شود از مزیت‌های این طرح است.

او با بیان اینکه خدمات درون سازمانی همان بحث پیشگیری از فرار متهمان در انتقال بین مقر پلیس ومراجع قضایی است، گفت: کاهش هزینه‌ها، تردد‌های غیر ضروری، جلوگیری از تراکم پرونده‌ها، دسترسی مراجع قضایی به متهمان در هر ساعتی از شبانه روز وهمچنین پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نظیر کرونا از دیگر مزیت‌های این طرح است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به تسریع دادخواهی از متقاضیان و انجام وظایف ضابطان از ویژگی‌های برون سازمانی این طرح، افزود: کاهش هزینه شهروندان در مدت زمان داد خواهی، یکی از اهداف افتتاح این طرح است.

حسین محمد پور گفت: ارتقاع کیفیت، ارائه خدمات بی منت، کاهش مراحل اداری برای جلوگیری از سرگردانی مراجعان از دیگر اهداف این برنامه است.
او تصریح کرد: طرحی که در مرکز استان به صورت آزمایشی افتتاح شد، در آینده‌ای نزدیک در همه مقر‌های پلیس و دادگاه‌های استان راه اندازی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.