زنگنه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گزارش دیوان محاسبات درباره میزان اجرایی شدن قانون حمایت از کالای ایرانی بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون ویژه رونق و جهش تولید مجلس به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید اصل ۴۴ قانون اساسی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره جزئیات نشست امروز یک شنبه ۱۸ مهر ماه کمیسیون متبوع خودگفت: در جلسه امروز ماده ۳ طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب وکار که در هفته گذشته از سوی برخی از دوستان ابهام به آن وارد شد توسط رئیس مجلس به کمیسیون جهش و رونق تولید عودت داده شد.

وی افزود: دستور اول کمیسیون ماده اعاده شده از صحن بود که اصل ماده در خصوص شفافیت تسهیلات اعطایی بانک‌ها به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار است.

به گفته این نماینده مجلس بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه می‌کنند معمولا برای قرارداد‌های خودشان یا میزان سود و جریمه‌ها و ضمانت‌هایی که بانک‌ها از درخواست کننده می‌خواهند را معمولا در اختیار ندارند.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید افزود: در این ماده بانک‌ها را ملزم کردیم که با مدیریت بانک مرکزی امکان دسترسی تسهیلات گیرندگان را به مشخصات تسهیلاتی که گرفته اند فراهم کنند و کلیه جریمه‌ها و تضامین و سود‌ها در سامانه ثبت شود و دستگاه‌های نظارتی از جمله دادگاه‌ها و ... مبنای رسیدگی به دعاوی حقوقی را این مسائل قرار دهند.

زنگنه با بیان اینکه این مسئله و ابهام اصلی ماده ۳ بود خاطرنشان کرد: این ابهامات برطرف شد و بخش دوم جلسه درباره گزارش دیوان محاسبات در خصوص قانون حمایت از کالای ایرانی بود که چند سال قبل در مجلس گذشته مصوب شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید افزود: دیوان محاسبات در راستای انجام اهداف خودش گزارش کاملی را از ۵ قانونی که در حوزه تولید، حمایت از تولید و حمایت از کالا‌های ایرانی بود را تهیه کرده بود و امروز با حضور مدیران وزارت صمت گزارش اجرایی قانون حمایت از کالای ایرانی را به کمیسیون ارائه شد.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به بحث و بررسی نمایندگان پیرامون این مبحث گفت: در نهایت مقرر شد گزارش برای قرائت در صحن آماده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
احیای کارخانجات قدیمی که دارای تکنولوژی قدیمی هستند وصرفه اقتصادی ندارند شاید منطقی نباشد ولی وقتی کشور در تحریم باشد تا زمان دستیابی به تکنولوژیهای جدید کشور مجبوراست از تولید کالاهای حتی قدیمی حمایت کند
آخرین اخبار