مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر:

بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن خرما از کشاورزان خرمشهر خریداری شد

ناجی شهیب زاده گفت: یک هزار و ۵۲۰ تن خرما در خرید تضمینی از کشاورزان خرمشهر خریداری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، ناجی شهیب زاده، مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: کارگاه‌های بسته بندی خرمشهر را یک‌هزار و ۳۲۷ تن خرمای درجه یک و ۲  را از کشاورزان این شهرستان خریداری کردند که از این میزان ۳۷۴ تن خرمای درجه یک و ۹۵۳ تن خرما یدرجه ۲ استعمران بوده است.

او افزود: از این میزان ۱۶۰ تن و ۲۷۲ کیلوگرم خرمای درجه یک و صنعتی استعمران و ۳۲ تن و ۸۳۷ کیلوگرم خرمای درجه ۲ توسط تعاونی روستایی خرمشهر به قیمت هر کیلوگرم ۹۲ هزار ریال برای درجه یک، ۷۸ هزار و ۲۰۰ ریال برای درجه ۲ و ۶۰ هزار ریال برای درجه سه خریداری شده است.

شهیب زاده  ادامه داد: در حال حاضر ۲ کارگاه فرآوری خرما در خرمشهر فعال است که کار هسته‌گیری، شست‌وشو و کلاهک‌گیری، ضدعفونی و بسته‌بندی را انجام می‌دهند.

او مجموع تولید خرما در سال زراعی امسال در خرمشهر را پنج هزار و ۷۷۰ تن اعلام کرد و گفت: چهار هزار و ۲۵۰ تن محصول به صورت رطب و خارک در بازار داخلی مورد مصرف قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه استعمران و زاهدی عمده‌ترین ارقام صادراتی خرما از این شهرستان بوده است افزود: بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی دیگر ارقام خرمای تولیدی شهرستان خرمشهر هستند.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.