آمادگی ناسا برای به چالش کشیدن جهان با برنامه ای جدید در حوزه آب و هوا

حتی سازمان فضایی ناسا نیز در برابر آسیب های تغییرات اقلیمی در امان نیست و برنامه ای در جهت کنترل این موضوع دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازspace.com، در برنامه جدید آب و هوایی که ناسا اخیرا منتشر کرد، برنامه‌های بزرگی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و تاثیرات مخرب جهانی دارد. تغییرات اقلیمی و اثرات آن تهدیدی قریب الوقوع برای زندگی است که ما با آن را در سراسر جهان روبه‌رو هستیم به طوری که سازمان ملل متحد آن را "بحران آب و هوا" توصیف کرده است. بر اساس بیانیه کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با رویکرد "کل دولت" با این بحران مقابله می‌کنند، و به عنوان بخشی از این رویکرد، ناسا (به همراه ۲۲ آژانس بزرگ دیگر) یک برنامه اقدام آب و هوایی جدید تهیه کرده است.

ماهواره ناساب

یل نلسون، مدیر ناسا گفت: "ناسا دارای دارایی‌های منحصر به فردی است که باید از آن محافظت کند، تجهیزات و قابلیت‌های علمی که به ما امکان می‌دهد این بحران آب و هوایی روی زمین را بشناسیم و همچنین جهان را کشف کنیم. خوشبختانه، ما از نبوغ و توانایی مهندسی برخوردار هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که منابع آژانس ما در برابر این تهدید فزاینده مقاوم هستند. ناسا متعهد است که در دهه‌های آینده از ماموریت‌های این سازمان محافظت کند و از طریق داده‌هایی که به جهان ارائه می‌دهد، به دیگران کمک خواهد کرد. "

در حالی که بسیاری از آژانس‌های فدرال مختلف در این رویکرد مشارکت دارند، ناسا یکی از معدود آژانس‌هایی است که تحقیقات آب و هوایی را انجام می‌دهد. سالهاست دانشمندان ناسا از ابزار‌هایی مانند ماهواره‌های نظارتی زمین برای مطالعه آب و هوای زمین و جمع آوری داده‌های ارزشمند استفاده می‌کنند. این شامل مطالعه از دست دادن یخ، سطح لایه ازن، افزایش سطح دریا، دما، بارش، آب و هوای شدید و موارد دیگر است.

با این حال، با توجه به زیرساخت وسیع، امکانات ناسا از طرفی به تغییرات اقلیمی کمک می‌کند از طرفی نیز تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی است، ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو سوم دارایی‌های این سازمان در مکان‌هایی با خطر بالا قرار دارند.

فضا و ناسا


در واقع، طبق بیانیه ناسا، حدود دو سوم دارایی‌های این سازمان فضایی زمانی در فاصله ۱۶ پا از سطح دریا در امتداد سواحل آمریکا واقع شده اند. برخی از این دارایی‌ها در مناطقی واقع شده اند که قبلاً سطح آب آن‌ها بالا بوده است. افزایش سطح دریا، دما، بارش و رویداد‌های شدید آب و هوایی بر این دارایی‌ها تأثیر می‌گذارد.

ناسا به دلیل نگرانی هایش در ارتباط با دارایی هایش، برنامه اقدام آب و هوایی خود را تدوین کرد و آن را برای گروه کاری ملی آب و هوا، شورای ارشد پایداری فدرال کیفیت محیط زیست کاخ سفید و دفتر مدیریت و بودجه (OMB) ارائه کرد.

برنامه ناسا شامل پنج حوزه اصلی تمرکز است:

۱. شناسایی جنبه‌های تغییر آب و هوا که دسترسی به فضا را تهدید می‌کند.
۲. ادغام تجزیه و تحلیل خطر و استراتژی‌های سازگاری در برنامه‌های کلی ناسا
۳. ادغام اطلاعات برنامه ریزی تغییرات آب و هوایی در برنامه‌های ناسا برای مراکز آن.
۴. توسعه مدل‌های آب و هوایی نسل بعدی و به روز رسانی تکنیک‌های مدل سازی آب و هوا.
۵. همکاری با شرکای هوانوردی برای کاهش دی اکسید کربن و توسعه راه حل‌های آب و هوایی.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار