جنرال شریفی:

از دزدی اشرف غنی مدارک معتبری دارم

جنرال عطا شریفی از محافظان ریاست جمهوری پیشین می‌گوید، از فرار اشرف‌غنی با بسته‌های پول تصاویری را در اختیار دارد که توسط دوربین‌های مداربسته ارگ ثبت شده‌است.

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال شریفی که اکنون تحت تعقیب طالبان است، گفته در صورتی که به مکان امن انتقال یابد، دزدی اشرف‌غنی را افشا خواهد کرد.

وی گفته‌ است که برای اثبات دزدی غنی مدارک دوربین مدار بسته ارگ را در اختیار دارد و اگر بتواند، نجات یابد شواهد را به اشتراک می‌گذارد.

اشرف غنی؛ رئیس‌جمهور فراری کشور پس از فرار از کابل در اعلامیه‌ای گفته بود که برای جلوگیری از خونریزی کابل را ترک کرده است. او همچنین گزارش‌ها مبنی بر انتقال مبالغ هنگفت پول هنگام فرار از کابل را رد کرده است.

اشرف غنی با ورود طالبان در ۲۴ اسد از کشور فرار کرد. او پس از فرارش از مردم معذرت خواست که نتوانسته امور را به شکل دیگری به پایان برساند.

جان ساپکو؛ بازرس ویژه ایالات متحده در امور بازسازی افغانستان گفته‌ است که دفتر او ادعاهایی مبنی بر انتقال میلیون‌ها دالر از سوی اشرف‌غنی هنگام فرار از کابل را بررسی می‌کند.

بازرس ویژه ایالات متحده در امور بازسازی افغانستان روز چهارشنبه، ۱۳ میزان در کمیته فرعی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته‌است: «ما هنوز آن را ثابت نکرده ایم. ما در حال بررسی آن هستیم در واقع کمیته نظارت و اصلاحات دولت از ما خواسته است که این موضوع را بررسی کنیم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: اشرف غنی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.