فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه:

بنای جنگ نداریم اما در صورت تجاوز دشمن با توان بالا مقابله می‌کنیم

سردار زیراهی گفت:ایران اسلامی بنای جنگ با هیچ کشوری را ندارد اما این قدرت را دارد در صورت تجاوز هر قدرتی به مرزهای این کشور با توان بالا در مقابل آنان قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه شنبه شب در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد شهدای خلیج فارس بیان کرد: سردار شهید نادر مهدوی و همرزمانش در نبرد مستقیم با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در این منطقه شکستند.

او افزود:هرچند امروز نوع جنگ و عملیات‌ها تغییر کرده است اما کارآمدترین سلاح ملت ایران روحیه ایثار، همبستگی، هم‌افزایی و دشمن ستیزی است که دشمن را از پا درآورده است.

بنای جنگ نداریم اما در صورت تجاوز دشمن با توان بالا مقابله می‌کنیم

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است که باید قوی باشیم در غیر این صورت دشمن همه دستاوردهای ما را از بین می‌برد.دشمن اقتدار ما را درک کرده و جمهوری اسلامی را به عنوان یک قدرت در محاسبه‌های خود قرار داده است و اگر قدرت نداشته باشیم نمی‌توانیم این مسیر دشوار را طی کنیم.

بنای جنگ نداریم اما در صورت تجاوز دشمن با توان بالا مقابله می‌کنیم

زیراهی با اشاره به تولید انواع شناورهای موشک انداز با تکیه بر توان داخلی، عنوان کرد: با وجود این توانمندی، ایران اسلامی بنای جنگ با هیچ کشوری را ندارد اما این قدرت را دارد در صورت تجاوز هر قدرتی به مرزهای این کشور با توان بالا در مقابل آنان قرار گیرد و پاسخ کوبنده‌ای به آن‌ها بدهد چنانچه در هشت سال دوران دفاع مقدس نیز این اصل را ثابت کرد.

او گفت: نیروی دریایی سپاه با اقتدار از خلیج فارس صیانت می‌کند و امنیت مطلوبی در این آبراه استراتژیک حاکم است.

بنای جنگ نداریم اما در صورت تجاوز دشمن با توان بالا مقابله می‌کنیم

مراسم گرامیداشت یاد شهدای نبرد مستقیم با امریکای جنایتکار و روز نیروی دریایی سپاه پاسداران با حضور مردم و مسئولان استان از جمله استاندار در میدان رئیسعلی دلواری و در کنار ساحل خلیج فارس برگزار شد و از خانواده این شهدا تجلیل شد.

هفت نفر از دریادلان نیروی دریایی سپاه در ۱۶ مهر ۱۳۶۶، در نبرد مستقیم با امریکا در خلیج فارس در نزدیکی جزیره فارسی پس از آن که بالگرد امریکایی‌ها را ساقط کردند، به شهادت رسیدند.

نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدیها شهدایی هستند که با شهادت در این مکان نامشان در تاریخ دفاع مقدس ماندگار شد.

اسحاق دارا دیگر همرزم این دریادلان هم چند سال پیش به همرزمان شهید خود پیوست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.