برداشت پنبه از کشتزارهای تایباد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت پنبه از هزار و ۶۰۰ هکتار کشتزار این شهرستان شرقی خراسان رضوی آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود از این سطح افزون بر سه هزار و ۲۰۰ تن وش پنبه برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت:سطح زیر کشت پنبه در تایباد امسال نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

او به کاهش تولید این محصول در مزارع این شهرستان اشاره کرد و افزود: خسارت گرما، خشکسالی و عدم استفاده پنبه کاران شهرستان از کود‌های مناسب، باعث کاهش تولید این محصول در مزارع این منطقه شده، بطوری که امسال میانگین تولید این محصول در هر هکتار به ۲ تن رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد توسعه و احیا کشت پنبه، افزایش کمی و کیفی تولید محصول و صرفه جویی در مصرف آب را مهمترین اهداف کشت مکانیزه ذکر کرد و ادامه داد: امسال سطح ۵۱۰ هکتار از پنبه زار‌های شهرستان به شیوه مکانیزه زیر کشت محصول رفته است که این رقم ۳۵ درصد مزارع پنبه را شامل می‌شود.

اعتضادی بیان کرد: مزارع دشت کاریز از مهمترین مناطق کشت پنبه در شهرستان تایباد است که ۹۵ درصد این محصول توسط ۲۶۷ بهره بردار در این اراضی کشت می‌شود.

او همچنین به توزیع بذر پنبه مناسب با شرایط اقلیمی و مبارزه با کنترل آفات در بین کشاورزان پنبه کار اشاره و تصریح کرد: برای پنجمین سال متوالی برخی از مزارع این شهرستان به روش مکانیزه کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تاکید کرد: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در هر هکتار ۲۰ نفر روز مشغول به کار می‌شوند و نبود واحد‌های فرآوری این محصول یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کشاورزان پنبه کار تایبادی است.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.