کاهش خسارت‌ها با جایگزین کردن گونه‌های مقاوم گردو در خلخال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با جایگزین کردن گونه‌های مقاوم درختان گردو در خلخال، برای کاهش خسارت‌های احتمالی اقدام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در جشنواره اقتصادی و فرهنگی گردو در خلخال با اشاره به تخصیص بیش از یک میلیارد تومان در سال زراعی گذشته برای سرشاخه کردن درختان گردو در استان گفت: یکی از نگرانی‌های کشاورزان گردوکار در جنوب استان اردبیل سرمازدگی اوایل بهار است که با این اقدام از میزان خسارت‌ها کاسته می‌شود.

او بیان کرد: سطح زیر کشت باغات گردو در استان اردبیل حدود ۴ هزار هکتار است که ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار آن در محدوده شهرستان خلخال قرار گرفته و بخش شاهرود خلخال یکی از قطب‌های مهم تولید گردو در کشور محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ضمن قدردانی از عوامل برگزاری جشنواره اظهار امیدواری کرد: با معرفی مزیت‌های صنعتی درخت گردو و محصول آن در چنین جشنواره‌هایی، شاهد سرمایه گذاری‌های جدید در منطقه برای صنایع تبدیلی و بسته بندی این محصول باشیم و زمینه را برای صادرات آن با برند محلی فراهم کنیم.

اولین جشنواره اقتصادی و فرهنگی گردو، همزمان با آغاز فصل برداشت این محصول در شهرستان خلخال با حضور مسوولان استان‌های اردبیل و گیلان در محل امام عبدالله شهر کلور مرکز بخش شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار