ترکیه: آمریکا درخصوص مبارزه با داعش در سوریه صادق نیست

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آمریکا در خصوص مبارزه با تروریست‌های داعش در سوریه صادق نیست و به آن‌ها کمک هم می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در یک نشست مطبوعاتی همراه با «فلیکس پلازنسیا» همتای ونزوئلایی خود در آنکارا، پایتخت این کشور واشنگتن را متهم کرد به اینکه از تروریست‌ها و گروه‌های جدایی طلب کُرد حمایت می‌کند و با این کار قصد دارد ترکیه را مجازات کند درحالیکه کمک به تروریست‌ها در قانون آمریکا جنایت محسوب می‌شود.

چاووش اوغلو در ادامه ادعا کرد: تنها کشوری که در سوریه با داعش می‌جنگد ترکیه است! ما می‌دانیم که آمریکا برای مبارزه با داعش به سوریه نیامده و آن تنها یک بهانه است.

او در پایان نیز افزود: آمریکا از یک سازمان تروریستی و تجزیه طلب که قصد دارد سوریه را تکه تکه کند حمایت می‌کند. دولت آمریکا بجای سرزنش ترکیه باید رفتار خود را اصلاح کند و با کنگره و مردم خود صادق‌تر باشد.

ترکیه درحالی ادعا می‌کند که با تروریست‌های سوریه می‌جنگد که روز گذشته منابع محلی در سوریه اعلام کردند تروریست‌های این کشور به ترکیه منتقل شده‌اند و بعد از آن قرار است به لیبی برده شوند! با این حال ترکیه به حضور نظامی خود در سوریه ادامه می‌دهد و براساس گزارش‌هایی که از مناطق تحت اشغال این کشور بدست آمده است نظامیان و مقامات ترکیه‌ای درتلاش هستند این مناطق را به ترکیه محلق کنند و حتی درحال تغییر زبان عربی به ترکیه‌ای هستند!

آمریکا نیز با حضور نظامی غیرقانونی در سوریه درحال غارت نفت میدان العمر این کشور است و حتی بار‌ها گزارش شده که نظامیان این کشور گندم، نفت و تروریست‌های باقی مانده در سوریه را از طریق یک گذرگاه غیرقانونی به پایگاه‌های خود در عراق منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
مشخصه دیگه
آخرین اخبار