آتشفشان لاپالما بیش از ۸۰۰ ساختمان را ویران کرد

بنابر اعلام منابع خبری، بیش از ۸۰۰ ساختمان طعمه گدازه‌های آتشفشان کومبره ویخا، در جزیره لاپالما شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تمامی ساختمان‌های نزدیک به آتشفشان «کومبره ویخا»در جزیره لا‌پالما در اسپانیا طعمه رودخانه‌هایی پر از گدازه های آتش شدند.

فوران این آتشفشان که در ۱۹ سپتامبر آغاز شده تاکنون بیش از ۸۰۰ ساختمان را ویران کرده است؛ حدود ۶ هزار نفر  نیز خانه های خود را تخلیه کرده اند.

جزیره لاپالما، با حدود ۸۳ هزار نفر جمعیت یکی از مجمع الجزایر قناری در اقیانوس اطلس است.

گدازه‌های آتشفشان بیش از ۱۵۰ هکتار زمین کشاورزی را در برگرفته است. همچنین خسارات زیادی به مزارع موز در لا پالما-دومین تولید کننده بزرگ در جزایر قناری-وارد کرده است؛ جایی که این محصول ۵۰ درصد اقتصاد جزیره را تشکیل می‌دهد.

 فرودگاه لاپالما از روز پنجشنبه به دلیل وجود خاکستر بسته شده است. دیروز  ابرهای خاکستر ناشی از فوران این آتشفشان پرواز‌ها را در جزیره همسایه برای چند ساعت مختل کرد.

پیشتر، مقامات اسپانیا به چندهزار تن از ساکنان جزیره «لاپالما» دستور قرنطینه داده اند. این دستور در پی بدتر شدن کیفیت هوا به خاطر فوران آتشفشان و انتشار گرد و غبار و گازهای سمی صادر شده است.

همچنین مقامات لاپالما در جزایر قناریِ اسپانیا از تعطیلی فرودگاه این جزیره به دلیل فوران آتشفشان و پدیدار شدنِ ابری خاکستری خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار