دیدبان حقوق بشر: فیسبوک خشونت صهیونیست‌ها را سانسور می‌کند

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد فیسبوک محتوای ارسالی از سوی فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی را سانسور کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، دیدبان حقوق بشر امروز (جمعه) تایید کرد فیسبوک پست یا فیلم‌هایی را که فلسطینی‌ها در خصوص خشونت صهیونیست‌ها یا جنگ اخیر ۱۱ روزه در این شبکه اجتماعی گذاشته بودند را سانسور یا به طور کامل حذف کرده است.

این سازمان حقوق بشری گفت: تنها تشخیص اشتباهات و تلاش برای اصلاح آن‌ها کافی نیست، این شرکت حتی نمی‌گوید به چه دلیل برای این محتوا محدودیت گذاشته است یا این محدودیت‌ها تا به چه حد جدی هستند. فیسبوک باید توصیه‌ای را که شورای نظارت در ۱۴ ماه پیش مبنی بر تحقیقات مستقل درخصوص جانبداری این شرکت از برخی و تبعیض قائل شدن بر برخی دیگر داشت را انجام دهد.

دبورا براون، محقق ارشد حقوق دیجیتال در دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای این کار فیسبوک را سانسور توصیف و اعلام کرد این شرکت محتوای ارسال شده از سوی فلسطینی‌ها یا حامیانشان را سرکوب کرده است؛ همچنانکه پست‌های این افراد در اینستاگرام را حذف نموده است.

پیش از این هم فلسطینی‌ها بار‌ها اعلام کرده بودند از سوی برنامه‌های این شرکت مورد سانسور قرار گرفتند و محتوایی را که آنان منتشر می‌کنند، به دلیل یکی دانستن واژه یهود و صهیونیسم حذف می‌شود. اینترسپت هم در گزارشی افشا کرد فیسبوک. اینستاگرام دست به یک سانسور گسترده زده‌اند و تمام مطالب هواداران فلسطین را به ویژه آن‌هایی که خشونت‌های رژیم اشغالگر را مستندسازی می‌کنند، حذف کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار