ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان وبلوچستان به ٧٠ هزار تن رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای در استان به ٧٠ هزار تن رسیده است.

 طوقی  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای در این استان به ٧٠ هزار تن رسید، گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای برای ارتقا و امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی کشاورزی است.

وی افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای در جهت ارتقا و امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی کشاورزی و همچنین، کاهش یا قطع وابستگی بسیاری از محصولات کشاورزی به خارج از کشور بوده و راهکاری مناسب برای مقابله با خشکسالی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک به شمار می‌رود.

وی افزود: خوشبختانه توسعه گلخانه‌ها در سیستان وبلوچستان روند رو به رشدی داشته و طی سال‌های اخیر از ٢۵١ هکتار با تولید ۵٠ هزارتن به ٣۵٠ هکتار و تولید ٧٠ هزار تن رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: امسال حدود ۶٠ درصد فضای گلخانه‌ای در سطح استان به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص یافته است.

طوقی گوجه‌فرنگی، خیار، بادمجان، فلفل و سبزیجات برگی را عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های استان برشمرد که روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار