مسیر مدرسه‌سازی هموار شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مسیر مدرسه سازی با شتاب در حال پیشرفت بوده و طی چند سال آینده نگرانی و دغدغه‌ای در خصوص میزان سرانه‌های آموزشی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهاردر آیین افتتاح مدرسه روستای نَدَکان سرافراز در جنوب سیستان و بلوچستان که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، نماینده مردم چابهار در مجلس و جمعی از مسوولان برگزار شد اظهار داشت: آنچه که بر پایه سند مسئولیت اجتماعی در منطقه آزاد چابهار به آن رسیدیم، پرداختن به حوزه آموزش در دو سطح کمی و کیفی است، هم سرانه‌های آموزشی و هم فضای‌های مورد نیاز منطقه بوده که در هر دو مسیر الگو‌های تجربه شده‌ای را با حمایت آموزش و پرورش در دستور کار داریم.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل اموزش و پرورش استان و سازمان نوسازی مدارس در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: پیش‌بینی بودجه‌های آن برای سال‌های متمادی جاری خواهد بود و دیگر امیدواریم موضوعی تحت عنوان کمبود فضای آموزشی در این مناطق نداشته باشیم.

وی ادامه داد: همزمان تلاش کردیم موضوع کیفیت آموزش را بر پایه آنچه که سیاست وزارت آموزش و پرورش بوده ببینیم و در برگزاری دور‌های مختلف تخصصی همکاری کنیم، اما واقعیت این است که مسیر مدرسه‌سازی هموار شده است و باقدرت هم در حال پیشرفت است و فکر می‌کنم طی چند سال آینده نگرانی و دغدغه‌ای در خصوص میزان سرانه‌های آموزشی نداشته باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: توجه به کیفیت آموزش و پرورش و معلم‌هایی که بتوانند این مدارس را اداره کنند با دو سه سال حل نمی‌شود، آموزش و پرورش رسالت دشواری است و ما هم به این دغدغه رسیدیم و می‌دانیم که در مجموعه وزارت آموزش و پرورش هم این دغدغه وجود دارد.

به گفته وی، امکانات و ظرفیت‌های خوبی هم در منطقه آزاد چابهار داریم و الان هم می‌گوییم که این آمادگی وجود دارد هرآنچه دوره آموزشی برای معلم‌های حوزه جنوب استان دیده شود، پشتیبانی‌های لازم را برعهده می‌گیریم و با هر فرآیندی که وزارت آموزش و پرورش اعلام کند به پیشرفت این موضوع کمک خواهیم کرد.

کُردی گفت: آموزش، مسیری طولانی‌تر از ساخت یک مدرسه است چراکه ساخت مدرسه طی یک پروژه کوتاه‌مدت یک و دوساله انجام می‌شود، اما ساختن معلم کار بسیار دشوارتری است.

وی حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در چابهار را نشان از توجه این وزارتخانه به موضوع آموزش در مناطق محروم دانست و گفت: کار‌هایی که امروز در این دیار انجام شده و می‌شود، در تاریخ ثبت خواهد شد و از منظر مدلی که در حال تحقق است آیندگان به نیکی از آن سخن خواهند گفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار