در دیدار با وزیر خارجه ایران؛

سید حسن نصرالله: ایران ثابت کرده که متحد صادقی است

دبیرکل حزب لبنان از وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه وی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه او از حمایت ایران در رفع بحران لبنان قدردانی کرد.

او همچنین تاکید کرد: ایران ثابت کرد که متحد صادقی است که دوستانش را در شرایط دشوار رها نخواهد کرد.

نصرالله همچنین با اشاره به شرایط بحرانی لبنان افزود: امیدها برای خروج لبنان از شرایط سخت کنونی و با همکاری همه بسیار زیاد است.

وزیر خارجه کشورمان نیز در این دیدار بر موضع ثابت ایران در حمایت از لبنان در همه عرصه ها تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در جریان سفر به لبنان با مقامات این کشور از جمله رئیس‌ جمهور، وزیر خارجه و رئیس پارلمان لبنان نیز دیدار و گفتگو کرده است.

این در حالی است که ساعاتی پیش نیز فراکسیون الوفاء للمقاومة در پارلمان لبنان در بیانیه‌ای پس از نشست دوره‌ای خود به ریاست محمد رعد اعلام کرد: از حضور جناب آقای امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در بیروت به گرمی استقبال می‌کنیم. ما دیدار‌ها و گفتگو‌های او با مسئولان و گروه‌های سیاسی لبنان را تأکیدی راستین بر مواضع برادرانه و دوستی جمهوری اسلامی با رهبران و مردم لبنان می‌دانیم.

تجمع علمای مسلمان لبنان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران در تمام مراحل تاریخ معاصر حامی ما بوده، از مقاومت حمایت کرده است و امکان پیروزی مقاومت در جنگ‌های سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ را فراهم و در بازسازی خرابی‌های جنگ به ما کمک کرد. این کشور همواره دست یاری خود را به سمت لبنان دراز کرده در حالی که آمریکا همیشه مانع از ارائه کمک به لبنان شده است.


بیشتر بخوانید:

استقبال گرم گروه‌های لبنانی از حضور وزیر خارجه ایران در این کشور
وزیر خارجه لبنان: از مذاکرات ایران استقبال می‌کنیم


بحران سوخت در لبنان از زمانی شدت گرفت که بانک مرکزی این کشور اعلام کرد دیگر حاضر نیست یارانه سوخت را پرداخت کند و یارانه این بخش حذف خواهد شد. در پی بحران سوخت، احتکار آن افزایش یافته و ارتش لبنان برای مبارزه با این پدیده اعلام کرده است که از پمپ بنزین‌ها بازدید خواهد کرد و هر جایگاهی که احتکار کرده باشد، سوختش را به رایگان میان مردم توزیع خواهد کرد.

از سوی دیگر تحریم‌های آمریکا نیز سبب وخیم شدن اوضاع اقتصادی لبنان شده است که کمبود شدید سوخت یکی از این مسائل محسوب می‌شود و در نهایت حزب‌الله لبنان برای کمک به مردم و کاهش فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود اقدام به واردات سوخت از ایران کرد.

بر اساس تحلیل‌های کارشناسان، خرید سوخت از ایران از سوی حزب‌الله لبنان توانست محاصره سه کشور را بشکند؛ اول ایران که توانست علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا سوخت خود را بفروشد، دوم سوریه که در محاصره‌ای منطقه‌ای قرار گرفته بود، ولی سوخت از خاک سوریه به لبنان رفت و سوم لبنان که تحت شدید‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته بود و سوخت در آن پیدا نمی‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
سلام
همه چیزجای خودش باید باشه، پول و برنامه ریزی ملکت باید در اقتصاد هم نمون پیدا کنه ولی اینو به روابط بین الملل و خصوصا مسائل نظامی پیوند نزنید، همین دوستان ما اگه نبودن ما امنیت رو نداشتیم
ولی در بخش اقتصاد وقتی دست نیازبه آمریکا دراز کنیم از منطق قرآن بردی حاصل نمیشه و همینه نتیجش، خلاصه اینکه مسائل پیچیده هست براحتی به همپیوند نزنید
ما هم جوونیم و ازدواجمون به تاخیر افتاده ولی امنیتتمون و حریت رو با چیزی عوض نمیکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
یک متحد صادق و یکطرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من یک معلول نخاعی هستم و زیر فشار تورم در حال استخوان خورد شدن ، راضی نیستم ریالی ازبیت المال را در کشورهای دیکر بزل و بخشش کنید وقتی دهک های پایین در کشوررخودمان در زیر فشار هستند، سر پی صراط جلوتونو میگیرم مسئولان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۳۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من هم دقیقاً با شما موافقم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
من هم راضی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۲۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
سلام
به این میگن وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
هم مسلمان کاملی است و هم پایبند به منافع کشور عزیزمان و اسلام عزیزمان
Iran (Islamic Republic of)
پرستال
۱۴:۲۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
یعنی جوانی من همینحوری بخاطر اهداف سیاسی آقایان در این کشور ثروتمند باید نابود بشه؟
نه کاری وجود داره ک امنیت شغلی داشته باشه، نه حقوق درست و حسابی وجود داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
لبنان هم به ایران کمک بسیار کرد
نمونه اش در دفاع مقدس و مذاکرات ۱۳۶۵ ایران
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۴۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
سلام ،

انقلاب بی نام خمینی ( ره ) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست .
آخرین اخبار