در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کودکان رنگ جامعه و علت شادابی هستند

عضو کمیته تخصصی نظام روانشناسی و مشاوره، درباره روز جهانی کودک و اهمیت این قشر در جامعه توضیحاتی داد.

آسیه اناری عضو کمیته تخصصی نظام روانشناسی و مشاوره در گفت وگو باخبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روز جهانی کودک اظهار کرد: روز جهانی کودک در واقع روز شادی، نشاط، آوردن خلاقیت، بازی، رنگ و... است.

وی در ادامه گفت: این روز به این معنی است که یادمان باشد کودکان بخش مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و در زندگی اجتماعی تمام انسان‌ها نقش بسیار اساسی و اصولی دارند و شور و نشاط به زندگی می‌آورند.

عضو کمیته تخصصی نظام روانشناسی و مشاوره تصریح کرد: تحقیقات نشان داده که وقتی در خانه‌های سالمندان، کودکان باشند، نشاط  و سرزندگی بسیار بیشتری نصیب آنها می‌شود و سالمندان شادی و رهایی را تجربه می‌کنند.

روانشناس بالینی کودک و نوجوان بیان کرد: این روز یادآور آن است که ما وظیفه داریم کودکانی شاد و مسئولیت پذیر و بدون فشار تربیت کنیم و به جامعه تحویل دهیم،  البته کودکان رنگ جامعه و شادابی هستند.

اناری تاکید کرد: ما باید تنها کودکان را در قامت خودشان ببینیم و از آنها به اندازه یک کودک توقع داشته باشیم. همچنین بچه‌ها را باید بپذریم تا به ما سلامت روانشناختی و طول عمر هدیه دهند.

وی یادآور شد: لازم است که قدر این موهبت‌های الهی را بدانیم زیرا رنگ‌های جاری در جامعه هستند و می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.  کودکان اصیل هستند زیرا هنور تغییر نکرده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار