قاسمی:

کریدور غربی-شرقی-ساحلی جنوب از کریدورهای مهم کشور است/ خانه‌اولی‌ها در سامانه ثبت‌نام کنند

وزیر راه و شهرسازی کریدور غربی-شرقی-ساحلی جنوب کشور را از کریدورهای بسیار مهم و استراتژیک کشور خواند که بخشی از آن در استان بوشهر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که امروز برای بازدید از برخی از طرح‌های جاده‌ای و همچنین مسکن به استان بوشهر سفر کرده است در جریان بازدید از شهرستان‌های کنگان، دیر و عسلویه، اعلام کرد: با توجه به سفر فردای رئیس جمهور به استان بوشهر این سفر انجام شده است. در این سفر از تمامی طرح‌هایی که در حوزه راه و شهرسازی در استان وجود دارد بازدید می‌شود و برای حل مشکلات احتمالی برنامه‌ریزی و اقدام خواهیم کرد.

او ادامه داد: محور بُزباز- بندو به عنوان بخشی از کریدور غربی-شرقی-ساحلی جنوب کشور است؛ این کریدور از چابهار، آغاز و به خوزستان ختم می شود و یکی از کریدورهای بسیار مهم و استراتژیک کشور است. طول این کریدور حدود ۱۸۵۰ کیلومتر است که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر است که تاکنون ۲۷۰ کیلومتر آن ساخته شده و باقیمانده در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع محور بزباز-بندو، اقتصاد دریا و دریامحوری است، افزود: بخشی از این طرح بزرگراهی ساخته شده است و امیدواریم با پیشرفت بخش باقیمانده که ۷۰ درصد است، بر اساس برنامه‌ای که در سفر رئیس جمهور به این منطقه تدارک دیده شده تا پایان ۱۴۰۱ شاهد پایان آن باشیم.

جاده بزباز-بندو بخشی از بزرگراه نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر به طول ۳۲ کیلومتر است.

دولت در جایی مسکن می‌سازد که متقاضی باشد

رستم قاسمی در خصوص خانه اولی‌ها  اظهار داشت: تسهیلات بسیار خوبی باتوجه‌به قانون جهش مسکن در مجلس برای این مهم پیش‌بینی شده است و ساخت مسکن فقط در شهرها و روستاهایی انجام می‌گیرد که افراد زیادی متقاضی باشند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نهضت مسکن متقاضی محور است، گفت: افراد متقاضی در سامانه مسکن که به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد، ثبت‌نام کنند؛ دولت در جایی می‌تواند مسکن بسازد که مردم متقاضی در شهرها و روستاها باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.