دستگیری قاچاقچی پرندگان شکاری در سنندج

رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان سنندج از دستگیری قاچاقچی پرندگان شکاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فواد مصطفی نژاد رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان سنندج اظهار کرد: با رصد اطلاعاتی و استفاده از گزارش همیاران محیط‌ زیست، یک قاچاقچی که قصد صید، زنده گیری و فروش پرندگان شکاری را داشت، شناسایی و در لحظه ارتکاب به جرم در مناطق و زیستگاه‌های شهرستان سنندج دستگیر شد.

او افزود: محیط بانان این اداره یک متخلف که قصد زنده گیری و خرید و فروش پرندگان شکاری با ارزش استان کردستان و انتقال آن به استان‌های جنوبی و در نهایت کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس را داشت در حین صید دستگیر کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سنندج گفت: همچنین در بازرسی به عمل آمده سه قطعه کبوتر چاهی که به عنوان طعمه استفاده می‌کرد نیز کشف و ضبط گردید.

مصطفی نژاد ادامه داد: عمل ارتکابی این افراد بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می‌شود، پرونده این متخلف پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه به مراجع قضایی ارجاع شد و قاضی پرونده نیز با توجه به حساسیت موضوع فوراَ حکم را صادر کرده و فرد خاطی به پرداخت ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.

او یادآور شد: پرندگان شکاری جزو گونه‌های در خطر انقراض بوده که تحت حمایت ویژه سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند؛ لذا از تمامی دوستداران محیط زیست خواستاریم هرگونه زنده گیری و آسیب به این پرندگان را به نزدیکترین اداره محیط زیست یا به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.