قنبری:

موجودی شکر در چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن است

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: موجودی شکر در انبار‌های شرکت غله و خدمات بازرگانی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کی‌قباد قنبری مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: از مجموع سهمیه ۸۰۰ تنی برنج هیئت‌های مذهبی و بازار استان تاکنون ۷۶۰ تن جذب شده و ۴۰ تن جذب نشده است.

او افزود: در این مدت ۳۵۵ شکر به بازار و هیئت‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که ۲۵۹ تن جذب شد و ۹۶ تن هنوز جذب نشده است.


بیشتر بخوانید


قنبری موجودی شکر چهارمحال و بختیاری را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن دانست و اضافه کرد: ۱۰ هزار تن شکر خام جدید به این استان اختصاص یافته که روز‌های آینده وارد استان خواهد شد.

او ادامه داد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۹۵۷ تن برنج و ۲۱ هزار تن گندم در انبار‌های شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری موجود و ۹ هزار تن گندم دیگر در حال حمل به سیلو‌های این استان است و تا پایان آذرماه مشکل گندم در استان وجود ندارد.

قنبری گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را خریداری کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش دارد.

او افزود: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کشور در سال‌جاری نسبت به سال قبل ۴۵ تا ۵۵ درصد کاهش داشته است و هم‌اکنون این استان از نظر موجودی گندم، رتبه پانزدهم ایران را دارد.

قنبری اضافه کرد: ۵۱۶ تن شکر به زنبورداران چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که توزیع آن به قیمت ۱۱۵ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم از فردا آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار