معاون اقتصادی استاندار قزوین:

کمیته بخش کشاورزی راه‌اندازی می‌شود

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: کمیته بخش کشاورزی با هدف حل مشکلات آب و موضوعات مرتبط با استخر‌های معیشتی (ذخیره آب) در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عیسی قبادی معاون امور اقتصادی استاندار گفت:کمیته بخش کشاورزی متشکل از رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری و نماینده مجلس در دفتر معاونت اقتصادی استانداری تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: در این کمیته شرایط احداث استخر‌های معیشتی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد تا بر اساس اولویت بندی در هر منطقه روند احداث و زمان بهره برداری آن تعیین شود.

قبادی بیان داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده بین نمایندگان و سپاه صاحب الامر (عج) استان، سه میلیارد تومان اعتبار باید برای احداث هر استخر معیشتی در نظر گرفته شود که از این میان، یک و نیم میلیارد تومان آن توسط سپاه و مابقی از سوی سازمان جهاد کشاورزی و خودیاری مردم تامین خواهد شد.

این مسؤول تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید بر اساس زمان احداث استخر‌های معیشتی که معمولا ۲ سال به طول می‌انجامد، برای هر استخر سالانه ۵۰۰ میلیون تومان لحاظ کند.

قبادی شایسته‌ترین کار در حوزه اقتصادی را کمک به توسعه روستا‌ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر احداث استخر‌های معیشتی، طرح‌های دیگری نیز وجود دارد که از سوی دولت پیگیری می‌شود که مهمترین آن پردیس تولید و طرح تاک است.

معاون امور اقتصادی استاندار در خصوص مطالبه مردم برای دریافت لوله‌های انتقال آب کشاورزی، بیان داشت: در حوزه انتقال لوله‌های آب کشاورزی باید تحولی عظیم اتفاق بیفتد و برای خرید و ذخیره لوله در سازمان جهاد کشاورزی، بنیاد برکت و سایر بخش‌های دیگر نیز همکاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.