صدور بیش از ۳هزار گواهینامه صادراتی در کرمان

مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت:۳هزارو ۴۰۸ گواهینامه صادراتی و ۳۳۲ مجوز وارداتی مشمول مقررات استاندارد طی امسال در کرمان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،اسماعیل عاقلی، مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: در سال ۱۴۰۰ نسبت به بازرسی و نمونه بردارس ۳۴۰۸ مورد از محموله‌های صادراتی مشمول مقررات استاندارد در استان کرمان اقدام شده است که پس از بررسی و آزمون‌های انجام شده تعداد ۳۴۰۸ مورد گواهینامه انطباق کالا‌های صادراتی برای محصولات پسته، مغز پسته، انواع خرما، رطب به کشورهای مختلف ارسال شده است.

او افزود: در زمینه کنترل و نظارت بر محموله‌های وارداتی مشمول مقررات استاندارد در سال ۱۴۰۰، نصبت به بازرسی، بررسی اسناد و مدارک اظهار نامه و نمونه برداری محموله‌های وارداتی اقدام و دراین زمینه تعداد ۳۳۲ مجوز وارداتی انطباق با استاندارد صادر شده است که از این تعداد ۹۳ مورد مربوط به قطعات منفصله خودرویی و ۱۷۱ مورد مرتبط با مواد اولیه و کالا‌های حد واسط بوده است.

عاقلی تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی ۲۹ گواهینامه بازرسی از کشور‌های مبداء به این اداره کل ارائه شده است که ۸ گواهینامه بازرسی در مقصد صادر شده است.

او بااشاره به این که صدور و انطباق تعداد ۲۲ مورد کوتاژ از روش نمونه برداری و آزمون صورت پذیرفته است افزود: در ۶ ماه گذشته برای راه اندازی تولید کارخانه‌ها ۵ مورد دستگاه خودرو به صورت کامل وارد تا مراحل تاییدیه نوع با انطباق با استاندارد‌های ملی را طی کنند و همچنین در زمینه محصولات دارای پروانه استاندارد در مناطق ویژه، تشریفات قانونی برای ۴ مورد کوتاژ صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار