درپی بی توجهی دولت بایدن؛

شرایط اسفناک مردم توفان زده در ایالت لوئیزیانا

در سایه بی توجهی دولت آمریکا مردم ایالت لوئیزیانا این روز‌ها علی رغم گذشت حدود یک ماه از توفان آیدا هنوز در شرایط نامساعدی به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک ماه از وقوع توفان سهمگین آیدا در ایالت های جنوبی آمریکا می گذرد اما در سایه بی توجهی دولت بایدن، مردم مناطق آسیب دیده همچنان در شرایط نابسامان زندگی می کنند. 

یکی از مردم محلی در منطقه لوئیزیانا که از افسران سابق نیروی دریایی آمریکاست می‌گوید: این چادر بیشتر از یک ماه است که تمام زندگی من شده است.

او و همسرش یکی از هزاران خانواده‌ای هستند که این روز‌ها در این منطقه در شرایط نابسامانی پس از توفان آیدا به سر می‌برند. خبرنگار خبرگزاری رویترز در روز‌های اخیر با سفر به مناطق آسیب دیده لوئیزیانا مانند لافورش، جفرسون و پلاکومینز با حدود ۴۰ نفر از ساکنان این منطقه گفتگو کرده، تمامی این افراد در مصاحبه با این خبرگزاری گفته اند احساس می‌کنند دولت آمریکا در این مدت آن‌ها را نادیده گرفته و اصلاً به مشکلاتشان رسیدگی نمی‌کند. این افراد گفته اند در این مدت هیچ نوع حمایت و یا کمک مالی از سوی دولت آمریکا به آن‌ها نشده است.

سخنگوی آژانس مدیریت شرایط بحرانی دولت فدرال آمریکا در واکنش به این خبر گفت: دولت قرار است در روز‌های آینده کانتینر‌هایی را به عنوان سرپناه در اختیار آسیب دیدگان از این توفان قرار دهد.

به گفته منابع خبری، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد تخریب و آسیب‌های وارده از توفان گرمسیری آیدا به حدی بوده که شاید بازسازی شرایط تا چند سال به طول بیانجامد.

بسیاری از منتقدان دولت آمریکا می‌گویند واشنگتن به هیچ وجه آماده برخورد با تغییرات اقلیمی و حوادث طبیعی نیست و نمی‌تواند در مدیریت بحران عملکردی قابل قبول داشته باشد.

خبرنگار خبرگزاری رویترز در ذکر مشاهدات خود می‌گوید: در مدت حضورم در مناطق آسیب دیده هیچ کامیون کمک رسانی و یا تجیهزات سنگینی را مشاهده نکردم که برای کمک به آسیب دیدگان به اینجا آمده باشد. تنها حضور ماموران دولتی در مراکز مخابراتی را دیدم که در حال رسیدگی به پرونده‌ها بودند.

وی ادامه داد: ساکنان منطقه می‌گویند وضعیت آن‌ها در یک ماه گذشته همواره به همین صورت بوده هر چند جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی تا حد زیادی از آوار و بقایای توفان پاکسازی شده است.

این خبرنگار تاکید می‌کند: در مدت حضور من در مناطق آسیب دیده صد‌ها هزار نفر یا در چادر زندگی می‌کردند یا در خرابه‌هایی که در اثر این توفان آسیب دیده بودند. بسیاری از این مردم با توجه به آغاز فصل سرما در آمریکا و با توجه به شرایط بد بهداشتی منطقه در معرض بیماری‌های واگیردار و تنفسی قرار دارند.

گفته می‌شود بیشتر مغازه‌های فروش اقلام ضروری و خواربار فروشی‌ها و نیز رستوران‌ها تعطیل هستند. برق بخش عمده‌ای از منطقه هنوز قطع است و مردم به خدمات مربوط به آب آشامیدنی سالم و فاضلاب هیچ دسترسی ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار