تداوم تنش‌های واشنگتن – مسکو؛ این بار حول نحوه فعالیت دیپلمات‌ها/اخراج ۳۰۰ دیپلمات روس از آمریکا

برخی از سناتور‌های آمریکایی در نامه‌ای به بایدن خواستار اخراج ۳۰۰ دیپلمات روس از این کشور شدند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش‌های دیپلماتیک آمریکا و روسیه در حالی به سمت شدت گرفتن است که در ماه آگوست وزارت امور خارجه روسیه از منع شدن سفارت آمریکا در مسکو در راستای حفظ، استخدام یا قرارداد کارکنان روسی یا سایر کشور‌ها به جز نگهبانان خبر داده بود و بر این اساس این دفتر در آن زمان مجبور شد تا عذر ۱۸۲ کارمند و ده‌ها پیمانکار خود را بخواهد.

پس از این امر برخی از سناتور‌های آمریکایی اعلام کردند که روسیه در حال اثبات این موضوع است که تنها حدود ۱۰۰ دیپلمات آمریکایی در روسیه مستقر هستند و این در حالی است که در سراسر آمریکا حدود ۴۰۰ دیپلمات روسی حضور دارند.

حال با وجود اقدامات اینچنینی و رجزخوانی دو کشور برای یکدیگر، شماری از سناتور‌های آمریکایی از هر دو حزب با نوشتن نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از وی درخواست کرده اند تا دیپلمات‌های روس بیشتری از این کشور اخراج شوند.

بر این اساس سناتور‌های دموکرات و جمهوری‌خواه در ذیل این درخواست خود اعلام کرده اند که در صورت عدم صدور روادید بیشتر برای آمریکایی‌ها به منظور فعالیت در اماکن دیپلماتیک واشنگتن در روسیه، ۳۰۰دیپلمات روس را از این کشور اخراج کنند.

آن‌ها در نامه خود آورده اند که این عدم تناسب در نمایندگی دیپلماتیک غیرقابل قبول است و از این رو روسیه باید روادید کافی را به منظور نزدیک شدن به برابری بین تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه و همچنین تعداد دیپلمات‌های روسی که در آمریکا مستقر هستند، صادر کند.

گفته می‌شود این پیشنهاد از سوی سناتور‌های دموکرات «باب منندز» و «مارک وارنر» و سناتور‌های جمهوری‌خواه «جیم ریش» و «مارکو روبیو» که به‌عنوان سران کمیته‌های روابط خارجی و اطلاعاتی سنا شناخته می‌شوند ارائه شده که در نهایت سبب تشدید اختلافات کنونی میان واشنگتن و مسکو حول نحوه فعالیت دیپلمات‌ها خواهد شد.

پیش از این اتفاقات مجلس نمایندگان آمریکا اصلاحیه‌ای را در لایحه بودجه دفاعی این کشور مد نظر قرار دادند که به کاخ سفید توصیه می‌کرد تا ۳۵ شهروند روسیه را به اتهام دست داشتن در نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار