فراری دادن مارمولک ها از خانه با چند روش آسان

به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر برای از بین بردن مارمولک و حشرات خانگی راه حل های دیگری را می‎توانید امتحان کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ما از موجوداتی مانند موش، مارمولک، عنکبوت، سوسک و بسیاری دیگر می‌ترسیم، و سعی می‌کنیم یا آن‌ها را از خانه خود دور کرده و یا در جای دیگری زندگی کنیم.

مارمولک‌ها برای بسیاری از ما یک کابوس بزرگ هستند و لحظه‌ای که چراغ را روشن می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را ببینید که به دیوار‌ها می‌خزند و شوک بزرگی به شما وارد می‌کنند. برای خلاص شدن از شر آن‌ها می‌توان مواد شیمیایی زیادی از بازار تهیه کرد، اما آن‌ها بسیار مضر و سمی هستند و می‌توانند به کودکان خردسال و دیگر اعضای خانواده آسیب برسانند.

مارمولک

این گزارش اطلاعاتی در مورد نحوه دفع مارمولک‌ها با دارو‌های خانگی به شما می‌دهد. اگر خانه‌های شما دارای غذای حشرات است، مارمولک ها وارد خانه می‌شوند تا آن‌ها را ببلعند، همچنین در شب، اگر ظروف را کثیف بگذارید، حشرات به نوبه خود جذب می‌شوند و به مارمولک‌ها اجازه ورود می‌دهند. در نهایت، مارمولک‌ها دوست دارند در یک منطقه تاریک پنهان شوند. مکان مدنظر مارمولک‌ها پشت کابینت و مبلمان است، زیرا در پشت آن پنهان می‌شوند بنابراین اگر آن را تمیز کنید متمرکز نمی‌شوند و خانه شما را ترک می‌کنند.

حشرات


پر پرنده
این یک راه طبیعی مفید برای از بین بردن مارمولک‌ها است، زیرا پرندگان شکارچیان طبیعی مارمولک‌ها هستند. شما می‌توانید مجموعه‌ای از پر‌های پرندگان را در گلدان گل یا در ورودی خانه یا پنجره‌های خود نگهداری کنید، زیرا پر‌های آن‌ها برای دور نگه داشتن مارمولک‌ها موثر است. این پر‌ها باعث جذابیت بیشتر خانه شما می‌شوند و در عین حال مارمولک‌ها را از خانه شما دور می‌کنند.

پر پرنده

جعبه مقوایی
این جعبه یک راه موثر برای افرادی است که با کشتن هر گونه خزنده یا حشره مخالف هستند، یک چوب جارو برداشته و سعی کنید مارمولک را در گوشه‌ای قرار داده و در جعبه مقوایی بیندازید و در خارج از خانه بگذارید، بنابراین شما آن را نمی‌کشید و فقط از خانه خارج می‌کنید.

جعبه

اسپری فلفل
یکی دیگر از راه‌های موثر برای دور نگه داشتن این خزندگان از خانه، به جای پاشیدن مواد شیمیایی مضر، ساخت حشره کش‌های طبیعی است که آن‌ها را مجبور به ترک خانه خود می‌کند. یک بطری اسپری بردارید و مخلوط فلفل سیاه آسیاب شده و مقداری پودر فلفل قرمز را در آب بریزید و آن را خوب تکان دهید تا حل شود. سپس روی مارمولک‌ها بپاشید.

فلفل

سیر و پیاز
اگر پیاز یا سیر را روی درهای ورودی آویزان یا آن‌ها را در گوشه پنجره‌ها قرار دهید، مارمولک‌ها نمی‌توانند بوی تند آن را تحمل کنند و شروع به ترک خانه شما می‌کنند. حتی می‌توانید مخلوط آب پیاز و سیر  با آب را روی آن‌ها یا پشت پرده‌هایی که مخفی شده اند بپاشید تا به راحتی جدا شوند. این بهترین درمان خانگی برای جلوگیری از مارمولک خواهد بود.

سیر پیار


بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
امیر
۰۰:۴۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینم شد راهکار خجالت نمیکشید؟
Iran (Islamic Republic of)
حامی حیوانات
۲۳:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مارمولک مفید است ? آزاری ندارد ، چرا باید آنها را کشت ؟ درست نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
عجب راه های مسخره ای هم بوی سیر اذیتم میکنه هم پر پرنده را روی زمین نمی بینم لیز میخوردم هم پاهایم به چسب موش میچسبد
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۳:۵۹ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
خواهشا یا راهکآر ندید یا یه مطلب کاربردی بگید، نوشتید سیر و پیاز، مارموک در خانه ما دقیقا در زیر سبد پیاز اومده یا میگید پاشیدن اسپری! مارمولک هم دراز کشیده روش اسپری بپاشی! خوب اگه پاشیدن اسپری ممکنه بود که با جارو یا چیز دیگه میزدیم. چرا تو کشور ما همیشه همه چیز مسخره بازی و بی فایده هست، من صدهزار تومن دادم اسپری سم ولی هیچ فایده ای نداشت این هم روش های خانگی. یه جعبه هم اونجا گذاشتی کسی نمیخواد بکشه بریزه داخل جعبه! واقعا ما رو مسخره کردید؟ با همین طرز فکر همه چیز در کشور ما تقلبی و ناکار امد شده. هر ۰ه میخری تقلبی هر چه پیشنهاد میشه در عمل بی فایده.
Iran (Islamic Republic of)
شهسراب
۰۰:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
زدن اونا با دمپایی و جارو کاری نداره ولی یه خورده چندش آوره مخصوصا وقتی که دمشون قطع میشه . گاهی هم خودشونو میزنن به مردن !
ولی چاره چیه باید کشت چون شدیدا سمی هستن و یه دونشون قادزه چند انسان را از بین ببره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
بهترین دارو برا دفع مارمولک و سوسک و حشرات را باید از دامپزشکی بگیرید،شاید باورتون نشه ولی یک بار امتحان کنید اونوقت میبینید ک این سم چکار میکنه باهاشون
ب دامپزشکی بگید*دوا گَری*میخام،بعد حــــتمأ آب قاطیش کنید.
امیدوارم یبار امتحان کنید و تاثیرشو خودتون میبینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
چسب موش بهتره یا سم گوگرد؟؟ ما توری داریم درزها رو هم با چسب اکواریم کیپ کزدیم اما نمیدونم از کجا میان وبا کامن هم نمیمیرن الا دمپایی
Iran (Islamic Republic of)
نیکا
۱۳:۲۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
باید سم گوگرد بریزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
سلام نظر برای گرفتن مار مولک فقط چسپ موش
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۱۵:۴۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
بهترین راه داشتن چند بوته نعنا و ترخون در گلدان داخل خانه است من بسیار از مارمولک عذاب می کشیدم چند روزی متوجه شدم که نیستن و گم شدن تا اینکه فهمیدم بخاطر نعنا و ترخون بوده بعد از این موضوع همیشه در خانه نعنا و ترخون دارم و خبری ازشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمدثمره
۰۰:۲۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد زیادی مارمولک بزگ توی خونه باغ دارم داخل کودها حدود 50 تا تخم کذاشت بودن که تخمها رو ازبین بردم مارمولک‌ها بزرگن حدو30 سانتی متر به بالا قدشونه تنها را از بین بر نشون زدنشون با تفنگ بادیه شنیدم میگن اگرپفک نمکی هم بریزی تو مسیرش ن میخورن وداخل شکمشون ورم میکنه ومیمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
یاد فیلم مارمولک و بازی پرویز پرستویی افتادم-شاهکاره بازی پرویز پرستویی!!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
عجب راه حلهای مسخره ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
فقط دمپایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
دقیقاً ،
هیچی مثل دمپایی مفید و فارغ از سموم خطر ناک نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
فقط حشره کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
منم قبلا این مشکل رو داشتم، هر روز از پنجره میومدن داخل اتاق، بیرون شون میکردم ولی بازم پیداشون میشد. دیگه بهشون رحم نکردم! تا میومدن داخل با جارور میزدم شل و پل میکردم مینداختم بیرون! جالبه بعد از اون دیگه جرات نمیکردن بیان داخل. فک کنم به صورت غریزی خطر رو حس کرده بودن.
شما هم همین کار بکنید وقتی ببینند هر کی میره داخل دیگه برنمیگرده دیگه خودشون نمیان! واسه من که جواب داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
اسپری فلفل؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
یادتون باشه که در تقویم جهانی روز چهاردهم آگوست روز مارمولک نام گرفته ودانشمندان گفته اند که مفید تراز همه مارمولکها مارمولک خانگیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
با جارو برقی بگیرینشون
Iran (Islamic Republic of)
MOSTAFA
۱۳:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
مارمولک بسیار مفیده در خانه هرجا باشه سوسک وجود نداره بهترین راه برای دفع حشرات مارمولکه هیچ خطری هم نداره نه سمیه نه نیشو ... داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
فقط مونده به در و دیوار خونه سیر و پیاز و پر پرنده آویزون کنیم. (چرت و پرت محض)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
پیشنهاد میدم سیر و پیاز رو بکوبید با هم و نصف قاشق چایی خوری رو تیکه های پلاستیک کوچیک بریزید و دورتا دور خونه بزارید هم فضا رو ضد عفونی میکنه هم فشار خون رو تنظیم و هم حشرات رو فراری میده و هر هفته تعویض بشه با برداشتن پلاستیکها و انداختن به دور جایگزین کردن پلاستیک با مخلوط سیر و پیاز جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
معلومه مارمولک نداشتین .اینا کلا با همه جور شرایطی سازگارن .من دارم باهاشون زندگی میکنم هر کار کردم نتونستم بیرونشون کنم هر روز باید فضله هاشون رو از رو دیوار جارو کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
پیاز سیر
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۰:۴۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خیلی چرت و غیر کاربردی
آخرین اخبار