ناتوانی موساد در یافتن جسد خلبان مفقودشده صهیونیست‌ها

برخی رسانه‌های صهیونیستی اخباری مبنی بر شکست موساد در عملیاتی درباره «ران آراد»، خلبان مفقودشده صهیونیست‌ها منتشر کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، در گزارشی به شکست سازمان جاسوسی موساد در اجرای یکی از عملیات‌های مهم اذعان کرد.

براساس این گزارش سازمان جاسوسی موساد در ماه گذشته عملیات ویژه‌ای را بمنظور یافتن جسد «ران آراد»، خلبان مفقودشده نیروی هوایی این رژیم یا کسب اطلاعاتی درباره وی ترتیب داده بود که در نهایت با شکست روبرو شده است.

این روزنامه صهیونیستی گزارش داده است که، نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم در جلسه‌ای که روز دوشنبه در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) برگزار شده است موارد مرتبط با این عملیات موساد را تأیید کرده است و علی‌رغم معرفی چنین عملیاتی توضیح بیشتری درباره سرنوشت آراد ارائه نکرده است.

اما موضوع جالب‌تر اینجاست که با وجود آنکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدا درباره موفقیت یا شکست این عملیات موساد توضیحاتی نداده بود، اما دفتر وی پس از انتشار خبر عدم موفقیت موساد در این عملیات، آن را عملیاتی موفقیت‌آمیز توصیف کرده است.

روزنامه جروزالم‌پست همچنین به نقل از منابعی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده است که موساد در این عملیات شکست خورده و هیچ اطلاعات جدیدی درباره سرنوشت این خلبان به دست نیاورده است.

سرهنگ دوم ران آراد همراه با ییشیا آویرام دیگر خلبان هواپیمایش در روز ۱۶ اکتبر ۱۹۸۶ و در زمان اجرای عملیات در شهر صیدون در نبرد اول لبنان به دلیل نقص فنی به بیرون پریدند که گفته می‌شود پس از آن ران آراد از سوی گروه شیعه «امل» در لبنان دستگیر شده است.

پس از آن سه نامه و دو عکس از ران آراد از زندان منتشر شده است، اما رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۸۸ نتوانسته ارتباطی با او داشته باشد.

خلبان آویرام نیز پس از این عملیات از سوی ارتش اسرائیل نجات یافت.

در سال ۲۰۱۶ موساد و ارتش رژیم صهیونیستی در گزارش مشترکی اعلام کردند که آراد در سال ۱۹۸۸ مرده است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار