برگزاری آیین های سوگواری ایام پایانی ماه صفر در بام ایران

استان چهارمحال و بختیاری همزمان با فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر در سوگ سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) سیاه پوش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور به مناسبت فرارسیدن ۲۸ صفر، سالروز رحلت آخرین فرستاده خدا، اسوه اخلاق در جهان پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله) و شهادت مظلومانه کریم آل طه دومین امام معصوم، سید جوانان اهل بهشت، صاحب کرامت و شفیع قیامت، امام حسن مجتبی (ع) عزادار و سوگوار شد.

امسال به علت محدودیت های موجود ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا آیین های سوگواری این مناسبت مذهبی متفاوت تر از سال های قبل برگزار می شود.

فضاسازی و سیاه پوش کردن سطح شهر، ادارات و مساجد و تکایا، تولید محتوا در قالب عکس، فیلم، اینفوگرافیک و انتشار گسترده در شبکه های اجتماعی فضای مجازی همراه با پخش برنامه های عزاداری از رسانه ملی از جمله برنامه های گرامیداشت این ایام است.


بیشتر بخوانید


هرچند برنامه های عزاداری همچون قبل برگزار نمی شود اما عزادارن و هیئت های مذهبی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، در فضای باز و در مدت زمان محدود به برگزاری مراسمات عزاداری می پردازند.

توزیع نذورات به صورت بسته بندی شده و پخش مداحی و مرثیه سرایی در اماکن عمومی از دیگر آیین ها برای گرامیداشت ایام پایانی ماه صفر در چهارمحال و بختیاری است.

همچنین پخش زیارت ازبعید پیامبر اسلام از طریق رادیو و تلویزیون در چهارمحال و بختیاری برای عزاداران انجام می شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.