معاون گمرک ایران مطرح کرد؛

دپوی بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون در گمرکات کشور

ارونقی گفت: بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون در گمرکات کشور دپو شده اند که هر روز به تعداد آن ها اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران در شبکه خبر با اشاره به دپوی بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون در گمرکات کشور تصریح کرد: برخی افراد اصرار گمرک بر ترخیص این کالاها را بر ضد تولید داخل عنوان می کنند اما این ها طبق قانون مجلس ثبت سفارش شده اند .

او افزود: ورود کامیون‌ها به کشور با مجوز مراجع ذیصلاح انجام شده است و تمام کامیون‌هایی که در گمرکات داخل کشور وجود دارند، دارای ثبت سفارش معتبر هستند و با اجازه دولت وارد کشور شده است.

معاون فنی گمرک بیان کرد: هر روز به تعداد کامیون های دپوشده در گمرک اضافه می شود .در گمرک بازرگان برخی کامیون ها ممکن است ثبت سفارش هم نداشته باشند.  در گمرک غرب تهران، تبریز، اردبیل، ارومیه، زنجان، جلفا و اصفهان بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون دپو شده و رسوبی داریم.

ارونقی تاکید کرد: ما از دستگاه های ذیربط درخواست داشتیم تا ترخیص این کامیون ها سرعت گیرد اما تا کنون به جایی نرسیده است. مسئولان دادستانی کل کشور  و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جریان ورود این کامیون ها و دپوی آن ها در گمرک قرار دارند و پیگیر ترخیص این کالاها بوده اند.

این مقام مسئول گفت: این کامیون ها حدود ۸ ماه تا ۱۴ ماه در گمرکات مانده اند اما فکر و اقدام نهایی که منتج به ترخیص مقدار قابل توجهی از آن ها بشود هنوز اتفاق نیفتاده است.

او تصریح کرد: در این میان دستگاه های مختلفی همچون استاندارد ، بانک ، گمرک و خدمات  پس از فروش باید در جهت رفع موانع موجود بر سر راه ترخیص این کامیون ها همکاری داشته باشند.

معاون فنی گمرک ایران درخصوص گرفته نشدن ۳ درصد و خدمات پس از فروش گفت: مشکل ترخیص کامیون ها، خدمات پس از فروش نیست، مشکل این است که به جای ۸۰ میلیون ۲۸۰ میلیون گرفته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ایران ، کامیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
سلام بنظرمن همش اززیرسریک سری تاجرکامیونهای چینی هست چون باورودکامیونهای اروپایی بازارکامیونهای چینی کندمیشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۱۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
سلام مسؤلان محترم چرا با واردات کامیون های اروپایی موافقت نمی کنید ناوگان باری ما خیلی فرسوده است من راننده تریلی ام یه ماشین چینی هوو دارم هرماه یا باید گیر بکس باز کنم یا موتور دیونه شدم ماشین های بی کیفت چینی به درد کار نمی خورند ماشین های اروپایی عالیه ولی باید 4الی5میلیارد هزینه کنی هیچ راننده ای این قدر پول نداره تورو خدا یه فکری به حال راننده کنید راننده های افغانی بهترین کامیون هارو سوار میشن ولی ما ایرانی ها بد بختیم یه فکری به حال ما کنید
Germany
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
تمام‌گمرکات کشور باید پاک سازی بشه همه رشوه میگیرن کار انجام بدن
آخرین اخبار