رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی عنوان کرد:

توزیع لاشه دام بعد از ۲۴ ساعت نگهداری در سردخانه

مرعشیان گفت: در اجرای طرح خنک سازی دام‌های کشتار شده در استان قم، دام‌هایی که ذبح می‌شوند ۲۴ ساعت در سردخانه نگهداری خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرعشیان رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی با اشاره به دلایل اجرای این طرح گفت: برخی بیماری‌ها هیچ گونه علائم ظاهری در دام زنده نشان نمی‌دهند و تنها راه مقابله با آن‌ها نگهداری لاشه دام به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی افزود:بیماری تب کریمه کنگو که با نام علمی ccft شناخته می‌شود از جمله بیماری‌هایی است که با این روش عرضه از بین خواهد رفت.

مرعشیان با بیان این که در حال حاضر گوشت‌هایی که در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود مراحل خنک سازی را طی کرده اند ابراز امیدواری کرد : از هفته آینده تمامی واحد‌های عرضه گوشت در سطح استان و تمامی گوشت‌های عرضه شده در این واحد‌ها مراحل خنک سازی و نگهداری ۲۴ ساعته درون سردخانه را بگذرانند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی گفت: خنک سازی لاشه دام‌های سنگین در استان از بهار سال ۹۶ آغاز شده بود، اما باتوجه به نبود زیرساخت‌های مناسب از جمله نبود سردخانه در کشتارگاه دام سبک این موضوع با تاخیر از مهرماه آغاز شده است.

مرعشیان با بیان اینکه در سردخانه‌های موسوم به سردخانه‌های پیش سرد به هیچ عنوان گوشت منجمد نمی‌شود عنوان کرد: در این سردخانه‌ها گوشت در دمای بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد و با رطوبت بالا نگهداری می‌شود که علاوه بر حفظ تازگی گوشت موجب از بین رفتن بیماری‌های احتمالی خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی همچنین به برخی نکات مهم هنگام خرید گوشت از واحد‌های عرضه کننده پرداخت و گفت: گوشت‌های عرضه شده باید دارای مهر دامپزشکی باشند و مردم نیز باید تنها از مراکز مجاز عرضه گوشت خرید کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار