تولیت آستان قدس رضوی:

حرم مطهر رضوی، میزبان گردهمایی زائران اهل سنت است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عشق و علاقه به اهل عصمت و طهارت و نبی مکرم اسلام (ص) در بین همه مسلمانان وجود دارد و هیچ اختلاف اساسی در بین مسلمانان به برکت وجود پیامبر وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم گردهمایی زائران اهل سنت در حرم مطهر رضوی برگزار با اشاره به روایات فراوان رسول اکرم (ص) درخصوص زیارت امام رضا (ع) گفت: زیارت حضرت امام رضا (ع) فضیلت‌های بسیار زیادی دارد و ثواب زیارت امام مهربانی‌ها با ۷۰ حج هم برابری می‌کند.

او افزود: عشق و علاقه به اهل عصمت و طهارت و نبی مکرم اسلام (ص) در بین همه مسلمانان وجود دارد و هیچ اختلاف اساسی در بین مسلمانان به برکت وجود پیامبر وجود ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر، ظالمان و ستمکاران با دلایل مضحک سعی داشتند که میان مسلمان اختلاف ایجاد کنند و این نقشه آن‌ها تا به امروز هم ادامه دارد و خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین مروی بیان کرد: با توجه به شرایط امروز و وجود مشترکات زیادی که در بین اهل سنت و شعیه وجود دارد، باید دست در دست یکدیگر دهیم و نگذاریم که دشمن به اهداف خود برسد.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در زمان پیامبر هم اختلافات وجود داشت، اما هرگز آن موقع مسلمانان به روی هم شمشیر نکشیدند و با احترام مسائل و اختلافات یکدیگر را با گفتگو حل می‌کردند.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: برای ظالمان از جمله آمریکا، شیعه و اهل سنت فرقی ندارد و آن‌ها با اصل اسلام مشکل دارند و در افغانستان و سوریه شاهد جنایات آمریکا بودیم که هزاران زن و مردم و کودک مسلمان را کشتند و کم‌ترین آسیب هم به سربازان آن‌ها نرسید؛ آن‌ها فقط در اتاق‌های فکر خودشان برنامه ریزی می‌کنند و مسلمانان را به جان هم می‌اندازند.

حجت الاسلام مروی اظهار کرد: دهه پایانی دهه صفر فرصت بسیار مناسبی است که مسلمانان برای وحدت میان خود، هم افزایی داشته باشند و در کنار یکدیگر علیه نقشه‌های دشمنان به پاخیزند و نقشه‌های آنان را خنثی کنند.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار