بیش از ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه کرونا در کردستان پرداخت شد

مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: بیش از ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کار‌های آسیب دیده از این ویروس در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، برهان صلواتی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت:از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۰ میلیارد و دویست میلیون تومان تسهیلات در قالب شش هزار و ۹۲۱ پرونده به کارفرمایان و کارگران آـسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

او افزود:در حال حاضر دو هزار ۳۴۶ پرونده دیگر مربوط به متقاضیان با اعتبار ۳۹ میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان در حال توزیع در شبکه بانکی استان است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: تسهیلات به صاحبان کسب و کار‌ها تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازی به ضامن ندارد و بانک‌های عامل باید در قبال دریافت سفته یا چک از متقاضی، اقدام به پرداخت تسهیلات کنند.

صلواتی افزود: ۱۴ رشته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها، مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

او یادآور شد: میزان مبلغ تسهیلات بستگی به نوع مشاغل و ظرفیت فعالیت آن‌ها دارد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان  درباره سود این تسهیلات بیان کرد: برای این تسهیلات نرخ سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز ۲۴ ماه به همراه سه ماه دوره تنفس است.

صلواتی ادامه داد: مهلت ثبت نام تسهیلات کرونا تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.

او گفت:دستورالعمل اجرایی این تسهیلات به تمام اتحادیه‌ها و نهاد‌های مربوطه ارسال شده است و مشمولین این تسهیلات می‌توانند با ثبت نام در سامانه کارا به آدرس https://corona-kara.mcls.gov.ir به صورت غیرحضوری درخواست خودرا ثبت کرده و پس از طی مراحل قانونی تسهیلات خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.