امنیت خلیج فارس را کشورهای منطقه باید برقرار کنند

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: استکبار جهانی همواره حضور خود را در خلیج فارس مشروع جلوه می‌دهد، اما امنیت این آبراه باید از سوی کشور‌های منطقه برقرار شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در آستانه سی و چهارمین سالروز شهادت شهدای خلیج فارس در نبرد مستقیم با آمریکا عنوان کرد: حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس نه تنها باعث امنیت این آبراه بین المللی نمی‌شود بلکه موجب ناامنی هرچه بیشتر آن می‌شود.

او افزود: استکبار جهانی همواره حضور نامشروع خود در خلیج فارس را با بهانه تامین امنیت این دریا، مشروع جلوه می‌دهد، اما امنیت این آبراه استراتژیک باید از سوی کشور‌های منطقه برقرار شود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: با اینکه استکبار جهانی امنیت در خلیج فارس را برنمی‌تابد، اما امروز این آبراه بین‌المللی از امنیت قابل قبولی برخوردار است.

زیراهی عنوان کرد: اگر آن زمانی که ناو انگلیسی مرتکب تخلف شد از سوی جمهوری اسلامی توقیف نمی‌شد به طور قطع با ایران وارد مذاکره نمی‌شدند.

او با اشاره به آمادگی نیروی دریایی سپاه برای مقابله با دشمن، تاکید کرد: اگر امروز شناور نفتکش ایران اسلامی با اقتدار به ونزوئلا می‌رود و هیچ قدرتی جرات تعرض به آن را ندارد تنها به این دلیل است که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در اوج قدرت هستند و یقین دارند که در صورت هرگونه تعرضی عملیات مقابله به مثل صورت می‌گیرد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: رزمندگان اسلام در نیروی دریایی سپاه در زمان هشت سال دفاع مقدس تنها با شناور عاشورا و آرپی جی به جنگ با رژیم بعثی صدام که حمایت قدرت‌های شرق و غرب را داشت رفتند، اما امروز با تکیه بر دانش جوانان این آب و خاک به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی مجهز هستند.


بیشتر بخوانید


زیراهی افزود: امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی با خودباوری و تکیه بر توانمندی‌های خود در اوج آمادگی دفاعی به سر می‌برند.

او عنوان کرد: هرچند دشمن در زمان هشت سال دفاع مقدس از پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی برخوردار بود، اما ایمان، توکل و اراده رزمندگان اسلام بر تجهیزات و نیرو‌های انسانی کارآزموده دشمن پیروز شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: شکست ابرقدرت‌های شرق و غرب و توان و اراده عظیم ملت ایران در رسیدن به خواسته‌های خود از مهم‌ترین دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس بود و به همگان ثابت شد که اگر به نیرو‌های انقلابی خود تکیه کنیم می‌توانیم با سرمایه‌گذاری کم بیشترین بهره را ببریم.

زیراهی افزود: امروز نیز باید این احساس در مردم به وجود آید که دنباله روی از شهدا تنها راهی است که می‌تواند کشور را به امنیت، آرامش و عزت و استقلال برساند.

او همچنین با گرامیداشت یاد شهدای خلیج فارس بیان کرد: ۱۷ مهر محل شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در جزیره فارسی گلباران و مراسم یادبود ویژه‌ای در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

۱۶ مهر سال ۱۳۶۶شهید نادر مهدوی همراه با سرداران شهید غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، خداداد آبسالان، مهدی محمدی‌ها و مجید مبارکی، هنگام گشت زنی حوالی جزیره فارسی در خلیج فارس در مقابله مستقیم با آمریکا به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.