گفتگوی تلفنی پادشاه اردن با بشار اسد

دفتر پادشاهی اردن اعلام کرد عبدالله دوم امروز در یک تماس تلفنی با رئیس‌جمهور سوریه گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، دفتر پادشاهی اردن در خبری اعلام کرد «عبدالله دوم» پادشاه این کشور امروز (یکشنبه) یک تماس تلفنی از «بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه دریافت کرده است.

این دفتر در ادامه افزود: دو طرف درباره ارتقاء روابط دو جانبه و راه‌های تقویت همکاری در خصوص مسائل مشترک صحبت کردند و پادشاه عبدالله در این تماس بر حمایت اردن از حاکمیت ارضی و ثبات در سوریه تاکید کرد.

روز گذشته نیز «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد در ملاقات با همتای سوری خود تاکید کرده است که سوریه باید به جایگاه خود در جهان عرب بازگردد.

پس از ۱۰ سال از شروع جنگ داخلی در سوریه و بحران‌هایی که توسط تروریست‌های داعش و دیگر تکفیری‌های ساخته دست غرب و برخی کشورهای منطقه در این کشور صورت گرفت، حال سوریه به یک ثبات نسبی رسیده و در حال پاکسازی خاک خود از وجود عناصر باقی‌مانده از تروریست‌هاست. در همین حین رئیس‌ جمهور و مقامات سوریه سعی می‌کنند کشور خود را به جایگاه سابق خود بازگردانند و کشور‌های منطقه نیز برای ارتباط گرفتن با دمشق از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

چندی پیش نیز روزنامه گاردین به بررسی تحولات سوریه پرداخته و اعلام کرد رئیس‌ جمهور این کشور (بشار اسد) در سطح منطقه و جهان مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار