آغاز برداشت سیب نهاوند برای مصرف داخلی و صادرات به عراق

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از آغاز برداشت سیب در این شهرستان برای صادرات داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حاج باباعلی، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: برداشت سیب همزمان با آغاز برداشت گردو از مهرماه در نهاوند آغاز می‌شود که عمده آن در مناطق باغی حاشیه شهر و روستا‌های کوهانی، زرامین، جهان‌آباد و سایر روستا‌های شهرستان است.

او با بیان اینکه محصول سیب نهاوند به لحاظ شرایط آب و هوایی این شهرستان یکی از مرغوب‌ترین محصولات استان به لحاظ کیفیت و همچنین طعم مطلوب آن است افزود: نهاوند قطب اصلی تولید سیب استان است که بیش از ۳۵ درصد مجموع سیب تولیدی استان را در اختیار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: محصول تولیدی نهاوند علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی به شهر‌های اطراف و حتی کشور عراق نیز صادر می‌شود.

او ارقام سیب تولیدی نهاوند را شامل گرانی اسمیت، فوجی و گالاو استارکینگ عنوان کرد و گفت: استفاده از پایه‌های سالم سیب مالینگ باعث افزایش تنوع و همچنین میزان برداشت آن شده است.

حاج‌باباعلی در ادامه با اشاره به برداشت گردو در این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: نهاوند یکی از مراکز اصلی تولید گردو در سطح استان است که به لحاظ طعم دارای متریال خوبی از سراسر کشور است.

او  بیان کرد: در نهاوند ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی باغی زیر کشت گردو قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن محصول از آن برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بیش از ۱۳ هزار هکتار از مجموع زمین‌های کشاورزی به اراضی باغی اختصاص دارد که به کشت انواع میوه‌ها از جمله سیب، گردو، آلو، آلبالو، گیلاس، شلیل، هلو و به اختصاص دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.