تازه‌های نشر؛

«موسی‌ترین به طور» برای دومین بار منتشر شد

کتاب «موسی‌ترین به طور» اثر سید علی شجاعی در انتشارات کتاب نیستان به چاپ دوم رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «موسی ترین به طور» اثر سید علی شجاعی در انتشارات کتاب نیستان به چاپ دوم رسیده است. این کتاب روایتی از زندگی و زمانه امام هفتم ، امام موسی کاظم (ع) را روایت می کند. این اثر از زبان شش نفر روایت می‌شود. شش نفر که خود را شش چشم خلیفه عباسی می‌نامند؛ شش چشم برای چهار خلیفه که سی و پنج سال در پنهان‌کاری مطلق اخبار و اطلاعات قلمرو اسلامی را برای خلفای اسلامی ارسال می‌کردند و آنها را در جریان امر قرار می‌دادند.


بیشتر بخوانید


داستان این کتاب  از ماجرای شهادت امام صادق (ع)  و  انتخاب جانشینی برای ایشان در مدینه شروع می‌شود. خلیفه یکی از شش چشم را مامور به قتل وصی امام صادق کرده است اما امام با ذکاوت تمام پیش از شهادت جز موسی پنج نفر دیگر از جمله شخص خلیفه را وصی خود قرار داده است و همین توطئه شهادت امام تازه شیعیان را خنثی می‌کند.

شجاعی داستان کتاب را با تعلیق قابل توجهی شروع می‌کند و در ادامه به زیبایی به گزارشی از فرقه‌ها و مدعیان امامت پس از امام صادق(ع) می‌پردازد و نوع بدعت‌گذاری‌های میان آنها را به زیبایی در قلب روایتی داستانی بازگو می‌کند. پس از طرح این بدعت‌ها و شرح کینه آل عباس بر خاندان نوبت و امامت به شرح ویژگی‌های حقیقی امام شیعیان می‌پردازد.

زبان زیبا و روان و در عین حال تاریخی این اثر در کنار اطلاعات دقیق و جامعی که از جامعه، طرز فکر و شیوه حکمرانی و نیز دغدغه‌های دینی جامعه مسلمانان در آن برهه تاریخی در قالب کتاب بیان می‌شود به این کتاب جذابیت و اعتنایی دو چندان بخشیده است.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار