مردانی: مدال طلای کاراته وان، دور از دسترس پورشیب نیست

کارشناس کاراته کشورمان در خصوص مسابقه ذبیح الله پورشیب در مسابقات کاراته وان مسکو توضیحاتی را بیان کرد.

محمدعلی مردانی، کارشناس کاراته کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مسابقه ذبیح الله پورشیب در رقابت‌های کاراته وان مسکو اظهار کرد: ذبیح الله پورشیب، کاپیتان تیم ملی کاراته تنها نماینده کشورمان در رقابت‌های کاراته وان مسکو است و تلاش می‌کند عنوان بهترین گرند وینر سال ۲۰۲۱ کاراته را کسب کند. پورشیب در یک گروه ۳۲ نفره که کاراته کا‌های کشور‌هایی از جمله جمهوری آذربایجان، ایتالیا و استونی حضور دارند، قرار گرفته است و در مسابقه اولش باید به مصاف کاراته کایی از بلژیک برود که او کاراته کای در  رده جوانان و امید‌ها بوده  و کاراته کای با سابقه‌ای نیست.

او ادامه داد: در گروه پورشیب کاراته کای ایتالیایی در مسابقات کاراته وان ترکیه توانست مدال برنز را کسب کند. من با انگیزه‌ای که از پورشیب سراغ دارم، فکر می‌کنم او می‌تواند در جمع ۴ کاراته کای برتر وزن خود در مسابقات کاراته وان مسکو قرار گیرد. مسابقات کاراته وان مسکو آخرین مرحله این مسابقات در سال ۲۰۲۱ است و با توجه به لیست کاراته کا‌های هم گروه پورشیب مدال طلا دور از دسترس او نیست. اگر اتفاق خاصی برای پورشیب نیفتد او می‌تواند به فینال این مسابقات صعود کند و امیدوارم خوش رنگ‌ترین مدال را کسب کند.

او در خصوص شرکت نکردن سایر کاراته کا‌های تیم ملی در مسابقات کاراته وان مسکو گفت: تیم ملی کاراته کشورمان قرار بود در این مسابقات شرکت کند، اما به دلیل مشکلات مالی کاراته کا‌های تیم ملی نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان و دولت جدید به ورزش کاراته که در المپیک نیز مدال کسب کرده است، توجه بیشتری و کاراته کا‌های کشورمان در مسابقات کاراته وان سال ۲۰۲۲ شرکت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار