چاووش اوغلو: سازمان ملل نمی‌تواند هیچ مسئله‌ای را حل کند

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن انتقاد از عملکرد سازمان ملل، این نهاد را فاقد توانایی برای حل مشکلات و مدیریت موضوعات بین المللی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه با انتقاد از سازمان ملل متحد اعلام کرد این  نهاد قادر به حل مشکلات، مدیریت موضوعات و مشکلات بین المللی و جلوگیری از درگیری‌ها نیست.

مولود چاووش اوغلو گفت: «ساختار‌های سازمان ملل مانند شورای امنیت، حق وتو و رای باید تغییر کند. اگر این گونه نباشد، سازمان ملل باید به آرامی از بین برود.»

وی اضافه کرد: « تغییرات زیادی در چند دهه گذشته انجام شده است و نهاد‌های بین المللی باید با این تغییرات همگام شوند. جهان تغییر کرده است. همه گیری ویروس کرونا چالش‌ها و تغییرات جدیدی را ایجاد کرده و آنکارا خود را برای همکاری‌های بین المللی پس از این همه گیری آماده می‌کند.»

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: «ما طرفدار همکاری و چندجانبه گرایی موثر هستیم. سیستم جهانی دارای کاستی‌ها و اشتباهاتی است، نفاق به اوج خود رسیده و این‌ها واقعیت‌های جهان است. اما ما به دلیل وجود این مسائل از سیستم بین المللی خارج نمی‌شویم. برعکس، ما برای تقویت و تجدید سیستم بین المللی تلاش می‌کنیم.»

پیشتر، مولود چاووش اوغلو و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند. وزیر امور خارجه ترکیه پس از این دیدار در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: مسائلی را که جهان ما با آن مواجه است بررسی و دیدگاه هایمان را با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل به اشتراک گذاشتیم.

تحولات افغانستان، لیبی، سوریه، قبرس و مسئله تغییرات اقلیمی محور گفتگوی بین دو طرف بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار