همکاری آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی برای مقابله با کره‌شمالی

مقامات ارشد دفاعی کره‌جنوبی، آمریکا، ژاپن برای همکاری در برابر تهدیدات کره‌شمالی با یکدیگر توافق کردند

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره‌جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات ارشد دفاعی کره‌جنوبی، آمریکا و ژاپن روز جمعه درباره آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی موشک‌های پرتاب شده از طرف کره‌شمالی به بحث و گفت‌وگو پرداخته و بر ضرروت همکاری برای مقابله با پیونگ یانگ تأکید کردند.

در جریان مذاکرات سه جانبه تلفنی، کیم من کی، معاون وزیر دفاع کره‌جنوبی، الی راتنر، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی هند و اقیانوسیه و کازو ماسودا از وزارت دفاع ژاپن، ارزیابی‌های خود را درمورد وضعیت امنیتی شبه جزیره کره  با محوریت شلیک‌های موشکی اخیر کره‌شمالی، به اشتراک گذاشتند.

در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است: «سه طرف توافق کردند که در آینده برای پاسخ آن‌ها به این موضوعات همکاری نزدیک داشته باشند.»

کره‌شمالی در هفته‌های اخیر با رونمایی از انواع جدید تسلیحات، تنش‌ها را افزایش داده و پیشنهادات گفت‌وگو ازسوی دولت بایدن را رد کرده است.

روز گذشته این کشور چند روز پس از شلیک اولین موشک مافوق صوت، یک موشک ضد هوایی پیشرفته را آزمایش کرد. در هفته‌ای که گذشت دولت کره‌شمالی یک موشک مافوق صوت را نیز با موفقیت آزمایش کرده بود. در هفته‌های اخیر هم پیونگ یانگ یک موشک بالستیک و یک موشک کروز با قابلیت‌های هسته‌ای بالقوه را به منظور آزمایش این نوع تسلیحات شلیک کرده است.

این در حالی است که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی پیشنهاد آمریکا برای مذاکره را رد کرده است. مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بین آمریکا و کره‌شمالی از سال ۲۰۱۹ متوقف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار